Prioriteringar

Idag skiner solen här. Därför tänkte jag försöka tillbringa så mycket tid som möjligt utomhus. Fast jag i skrivandets stund även håller på att gå igenom uppföljaren till Lex Limbo. Så att jag kan skicka den till förlaget.
Nu kan jag förvisso ta med mig laptoppen ut, men jag har fortfarande inte putsat de där fönstren som tanken var att jag skulle göra. Det är ju en sån där syssla som jag inte ser fram emot med någon större entusiasm, men nu har jag skjutit på det så länge att jag nog inte slipper undan mer.
Å andra sidan har jag surfat runt lite och hittat alternativa lösningar för att göra fönsterputsandet lite roligare. Det finns ju maskiner för sånt där nu, varav de billigaste går att få tag på för omkring 600 kr.
Alternativ två är att ta hit ett proffs. Då skulle jag kunna sitta och jobba med manuset samtidigt som allt det tråkiga blir gjort, utan att jag behöver lyfta ett finger.
I slutändan blir det nog ändå den gamla vanliga metoden. Ni kanske känner till den? Man står där med en trasa och en skrapa och hur man än bär sig åt, blir det alltid något streck nånstans. Jag har hört att tidningspapper ska råda bot på det där ”fenomenet”. Men om jag tar med mig en tidning, är risken överhängande att jag börjar läsa den istället.
Eller så låter jag slumpen avgöra om fönstren blir putsade idag. Jag singlar helt enkelt slant om saken 😀

sig

8 responses to “Prioriteringar

  1. Jag har skrivit ett av mina manus som en tydlig cirkel. Jag började med planläggningen av ett mord (nej jag skriver inte deckare, en relation kan vara nog så spännande:)) och sedan får läsaren hänga med i ”baklandet” som återigen leder fram till samma scen en bit före slutet. I slutet få läsaren veta om mordplanerna kunde realiseras eller ej.

    Gilla

    • Låter riktigt spännande! Och det behöver ju faktiskt inte vara en deckare bara för att man skriver om ett mord :-). Jag gillar det där upplägget, där scenen man får i början, får sin förklaring på slutet. Hoppas få läsa den en dag 😀

      Gilla

  2. Oj – nu har jag tydligen svarat på fel inlägg. Ja, ja det må vara hänt.
    Inga fönster har blivit tvättade här heller … det jobbiga är inte själva tvättandet tycker jag – utan allt som ska plockas ner, bort och tillbakaför.
    Har du hört någon som använt en sådan där ”fönstertvättare” á 600:- IRL? Funkar de eller är det bara reklamen som är bra?
    Blev det något skrivande?

    Gilla

    • Ingen fara, jag förstod ändå vad du menade :).
      Ja, precis, allt det där som ska plockas undan är så himla besvärligt. Sen har vi väldigt stora fönster också och de är nästan omöjliga att putsa utan att det blir ränder. Jag har en kompis som använder en sån där putsare och som påstår att det blir mycket bättre resultat. Kanske borde låna den nästan gång så jag får se med egna ögon :).
      Det har blivit lite skrivande i alla fall och nu när jag ÄNTLIGEN putsat fönstren, hoppas jag hinna skriva lite till 🙂

      Gilla

  3. Bra jobbat, med både skrivandet och putsandet. Nästa gång får du anlita ett proffs till att putsa fönstren, så kan du ägna tid åt att putsa på manuset. Man ska göra det man är bäst på!

    Gilla

  4. Det är kanske tur jag bara har en etta? Färre fönster i alla fall! 😀
    Här var det soligt och fint i morse, men jag hann knappt ut förrän det mulnade på, och vinden var ganska kall. Så efter motionsrundan blev det idel inomhus. Inte ens altanen lockade i eftermiddags.

    Gilla

    • Ja, hade jag bott i en etta, så hade det absolut varit en klar fördel idag, det ska jag villigt erkänna 🙂
      Här har det varit någorlunda soligt hela dagen, men jag vet inte om jag hann njuta så väldans mycket av det. Får göra det nästa gång det blir sol istället 😀

      Gilla

Kommentera

