Som en blixt

Igår kom grundintrigen till trean. Som en blixt från klar himmel (för att använda en kliché).
Varför har ingen skrivit om det här tidigare? I alla fall inte i några skönlitterära böcker jag kan hitta och det är ju något som passar perfekt i en spänningsroman, typ.
Fast jag ska inte börja skriva den än. För sätter jag mig ner och börjar, kan jag förmodligen inte sluta förrän jag skrivit den klart. Och eftersom jag inte jobbar efter synopsis, blir det lite som ett gift. Jag bara måste få veta hur det hela hänger ihop eftersom jag inte vet det när jag börjar skriva. Men jag vet vilket brott någon utsätts för nu i alla fall. Vem som är gärningsmannen och motiven och allt det där, det ser jag med spänning fram emot att få svaret på när jag börjar knappa ner historien.
Här skiner solen idag också. Skriva ägnar jag mig åt en annan dag.

sig

2 responses to “Som en blixt

  1. Det är så häftigt att en idé kan komma så där när man tror att man inte håller på med det som rör det egentliga skrivandet. Men hjärnan är finurlig.
    Nu blev jag väldigt nyfiken förstås … men får väl tåla mig som alla andra.
    Här är det åska på G.

    Gilla

    • Ja, visst är det skumt att det blir så, men skoj också förstås. Ja, du får ge dig lite till tåls. Det här är ju dessutom trean :).
      Här skiner solen och förhoppningsvis slipper vi åskan.

      Gilla

Kommentera

