Rapport från öknen

Ännu en dag där värmen är uppe i 38 grader i solen.
Jag har inte badat än, men nu börjar det snart vara bud på det. För var man än sitter är det för varmt. Inte ens i skuggan är det behagligt.
När vi bodde i Florida hade vi AC. Där måste man ha det, annars kan man inte leva.
Igår pratade vi lite löst om att vi kanske borde fixa det här också. På ett sätt kanske det är lite överkurs, men när det varit så här varmt i flera veckor i sträck, börjar man faktiskt överväga även mer drastiska lösningar.
Men för tillfället dricker jag massor med isvatten och försöker överleva den här värmeböljan. Och så försöker jag att inte klaga. Vintrarna här uppe är nämligen ingen lek.

sig

13 responses to “Rapport från öknen

  1. Oj! Har ni fortfarande så varmt uppe i norr!
    Här har det ju varit tämligen kallt (nåja) ett tag, men i dag har det tagit tag med solvärmen igen.
    Jag gick en del av vägen tillbaka till Projektet från där vi hade varit på studiebesök. Och det var inte utan att jag hade önskat jag hade haft shorts och linne på mig.
    Så sen i eftermiddag blir det altanan. Under parasollet förstås.

    Gilla

    • Ja, vi verkar ha fått den stora värmeböljan här. Nu börjar det nästan bli jobbigt ska jag erkänna. Det får gärna komma lite regn nu, för allt är jättetorrt.
      Kul att ni också får lite sommarvärme som har haft det kyligare 🙂

      Gilla

  2. Men vad varmt ni har! Hade inte riktigt fattat det… En kollega sa att det skulle bli upp mot 30 grader varmt i Norrland. Sure, tänkte jag. Men oops, så var det visst. Min känsla blir ändå – NJUT! 🙂 Isvatten är gott! Längtar efter semester och värme. Längtar till och med efter att bli svettig!

    Gilla

    • Jodå, här skämtar vi inte om värmen :). Och det har hållit på läääääänge nu. Men du har rätt. Vi ska passa på att njuta här för vintrarna är också låååånga.

      Gilla

  3. Varma somrar längs Höga Kusten har man ju hört talas om, medan vi här söderöver har fått stå ut med regn och rusk och i bästa fall runt 20 grader.

    Gilla

Kommentera

