Halva vägen

Har nu kommit ungefär halvvägs igenom råmanuset till den tredje boken i Limboserien. Funderar på att dra ner lite på takten nu och ägna intrigerna lite eftertanke. För det kan ju finnas olika sätt att lösa ett brott på.
Eftersom jag hör till den skaran som inte skriver synopsis och därför låter karaktärerna leda mig genom historien, blir jag själv många gånger förvånad över hur upplösningen ser ut. Men den här gången undrar jag om jag inte redan nu ska börja fundera över en möjlig upplösning innan jag skriver ner den. Det förtar förstås en del av spänningen för mig, men jag upplever att det finns flera möjliga utvägar här och då kanske det är en god idé att ta reda på vilken av dem som blir bäst.

I övrigt har vi mulet och svalt idag också. Skönt som omväxling.
Imorgon ska det tydligen bli varmare igen och då passar det bra att sitta inomhus och klura på historien istället.

sig

8 responses to “Halva vägen

  1. Du är så flitig och duktig så det är inte klokt!
    Jo förresten! Det ÄR klokt!!!! 😀

    Gilla

  2. Vad spännande det låter att karaktärerna visar vägen! Jag får mer leda mina karaktärer den väg jag har tänkt.

    Gilla

Kommentera

