En bloggläsare undrar

om jag anlitade en lektör innan jag började skicka manuset till förlag?
Svaret på den frågan är nej. Däremot har jag en väldigt skicklig testläsare 🙂
Vidare undrar vederbörande (som vill vara anonym) vad jag anser om att anlita en lektör?
Jag ska ärligt säga att jag har svårt att avgöra det, eftersom jag inte har några personliga erfarenheter från det. Däremot tror jag att skrivarkurser är bra om man vill undkomma de värsta falluckorna. Man skaffar sig på väldigt kort tid en grund som man kan komma långt på. Så en sådan kan jag varmt rekommendera. Det finns rätt många och en hel del av dem går på distans, vilket gör att man har möjlighet att delta i dem, även om man bor på något udda ställe. Som jag gör t ex.

Ídag väntar jag bara på att få det där frågetecknet uträtat ang. mitt manus och på att få skicka in det till förlaget. Sen går det i tryck. Tror därför det blir en relativt lugn dag idag, med undantag för eventuella ändringar jag måste göra i manuset igen.
Hoppas ni också får en lugn och fin dag! 😀

sig

14 responses to “En bloggläsare undrar

  1. Skrivarkurser är helt klart att rekommendera.
    En bra sådan där man får konkret kritik på sina texter, och även får lära sig att ge kritik på andras, samt även får lära sig om grunderna för olika typer av skrivande och hur man hanterar språket. En sån skrivarkurs är värt oerhört mycket.

    Däremot inte en kurs där man ger sig på person istället för sak, eller där kritiken mest består av ”åååå så bra” men utan att säga varför något är bra. ”licking ass” lär man sig inget på.
    Jag har haft förmånen att under de senaste snart sju åren att ha en helt fantastisk lärare.

    Gilla

  2. Jag har blivit så sugen att söka en sktivarkurs! Inför nästa sommar ska jag kolla. Men jag skulle nog vilja bo på plats omdet gick. Hm något att googla på – igen! 🙂

    Gilla

  3. Om inte annat för att lära mig stava! 😉

    Gilla

Kommentera

