Alltså den här dagen

måste gå till historien som sommarens sämsta rent vädermässigt hittills.
Jag vaknade i morse av ett oljud, som jag en stund därpå kunde definierade som slagregn.
När jag varit vaken en stund hade det avtagit lite och jag tog en promenad med en av hundarna, fast under paraplyet förstås. Jag hann bara hem innan nästa störtskur kom.
På ett sätt är det skönt att det kommer ordentligt med regn efter alla dessa solskensdagar, men det måste förstås inte vara en hel dag. Och om väderprognoserna på nätet visar rätt, ska det bli likadant imorgon.
Får kanske ta mig an en ny bok för läsning då. Alla tecken verkar peka på det i alla fall 🙂

sig

8 responses to “Alltså den här dagen

  1. I går kväll var det så här. Jag satt hemma hos en väninna i hennes uterum. Under tak och inom glas med andra ord.
    Jag hade sagt att jag inte skulle stanna så länge, men när vi hade grillat våra korvar och ätit dem och sen satt med teet och myste, och pratade för fullt, så började det fullkomligt hälla ner från ovan. Inte var det att tänka på att cykla hem då!
    Men det höll inte på alltför länge, som tur var, och världen luktade gudomligt av regnet. Och i grillen simmande resterna av kolen omkring i en liten sjö.
    Idag har jag haft fullt upp och kom inte utanför dörren förrän närmre tre. Det visade sig vara lite småkyligt, med sol varvat med moln och en väldigt tråkig blåst.
    Fast jag sitter här ändå, när jag inte är i tvättstugan. Envis som man är.

    Gilla

  2. Bäst försöka ta vara på sommaren så mycket som möjligt! Så på med extra tröja om det behövs, och en filt också! 😀

    Gilla

Kommentera

