Snart i mål

Snart, snart sätter jag den sista punkten på det här manuset.
Det återstår inte många tusen ord och om inget oförutsett inträffar når jag nog mållinjen idag. Det innebär att det tredje råmanuset i den här serien är färdigt. Med 20 dagar kvar till det första kommer ut i bokform får man väl ändå betrakta det som att ha hyfsat bra framförhållning i alla fall 🙂
Nu kan jag med gott samvete dra ner på skrivtiden och ägna mer tid åt att koncentrera mig på vad som händer i höst. Det är ju inte bara min bok som släpps, utan en rad andra som jag också är nyfiken på att läsa.
Och på tal om att läsa lånade jag även en bok av en kompis. Mrs Zjivago och hennes hemliga liv. Den står först på tur på min ”läsa-lista”.
Men absolut först handlar det alltså om att skriva det sista på manuset.
Att nå mållinjen även med det här 🙂

sig

8 responses to “Snart i mål

  1. Oj vad du är duktig och effektiv. Tyvärr har jag inte alls varit det vad gäller skrivandet i sommar.

    Gilla

    • Tack! Men jag ska villigt erkänna att sommaren inte är den bästa årstiden att skriva på. I fortsättningen ägnar jag mig åt skrivande under höst, vinter och vår 🙂 Sommaren vill man ju njuta av utomhus 😀

      Gilla

  2. Heja! Och jag ska inte störa i slutspurten. Men ville bara ropa Heja!

    Gilla

  3. Du är en stjärna på effektivitetshimlen 🙂 Bra gjort!

    Gilla

  4. Yippie jey jey!!!!!

    Gilla

Kommentera

