Nästa bok

som jag planerar läsa är Mörk Jord av Belinda Bauer.
Följande har sagts om den:

Mörk jord nominerades till Svenska Deckarakademins pris för »Bästa översatta kriminalroman« 2011.

»Mörk jord är skriven på en fantastisk prosa som kommer som en smäll i magen. Bauers porträtt av den tolvårige pojken är så äkta och naket att man nästan sitter och darrar därhemma. Ska man som svensk deckarläsare testa något utanför Sveriges gränser så bara måste man ta den här. En fantastisk debut!« BETYG: 5 AV 5 – MAGNUS UTVIK, GOMORRON SVERIGE, SVT

»Mörk jord är en av de mest spännande och inte minst gripande kriminalromaner jag läst på mycket, mycket länge.« GUNILLA WEDDING, SKÅNSKA DAGBLADET

Känns onekligen som något i min smak 🙂
Någon annan som har läst? I så fall får ni gärna berätta vad ni tyckte.

sig

16 responses to “Nästa bok

  1. Den där blir jag jättesugen på att läsa – ska bli intressant att höra vad du tycker om den sedan.

    Gilla

  2. Låter som om det skulle kunna vara något att läsa! har du hunnit börja på den?

    Gilla

    • Jag har läst halva redan! Den är ruggigt bra!!! Samma känsla som jag fick när jag läste Flynns Mörka platser, fast på ett annat sätt eftersom huvudkaraktären i den här fallet är ett barn. Men just känslan är densamma. Sidorna bara flyger fram och man kan inte sluta läsa 😀

      Gilla

  3. Underbart! Det är så en bra bok ska läsas! 🙂

    Gilla

Kommentera

