Ny tid

På grund av branden i Kristinebergsgruvan kommer min intervju att bli ombokad. Imorgon vet jag när.
Det ger mig lite mer tid att grunna över vad jag ska svara på frågorna (och kanske t o m vara så fräck att jag ber journalisten hinta lite om vilka frågor som ska dyka upp).
Idag har jag mest läst och suttit i solen. Det är ju lika bra att njuta av de få varma dagar som är kvar av den här sommaren, för hösten ligger faktiskt alldeles om hörnet.

sig

8 responses to “Ny tid

  1. Om en fråga är Vad handlar boken om… Och sen möjliga andra frågor som ofta ställs om skrivandet. Själv blir jag vid intervjuer glad åt ifall det ställs en fråga så att jag blir lite förvånad och måste fundera på nåt nytt. Men så klart trivs man bra med de där frågorna som hör till också, även om man efter något tag tycker att nu har jag sagt vad den här boken handlar om så många gånger att jag tror alla hört mig… Fast det har de ju inte.

    Gilla

    • Jamen, det är det där jag också fruktar, att det ska bli för tjatigt. Och om jag vet frågorna i förväg har jag ju en möjlighet att tänka igenom i lugn och ro vad jag ska svara. Fast det kan ju komma en del frågor som förvånar mig också, kanske.

      Gilla

  2. Och det är inte meningen att låta som om jag skulle gett tusen intervjuer. Men ren efter den tredje tycker man att man låter lite upprepande…

    Gilla

  3. Be att få frågorna i förväg! Det hade jag gjort iaf. Lycka till! Och ja, nu är det snart höst, vi tog upp vår båt idag!

    Gilla

    • Ja, jag tror baske mig jag ska fråga i alla fall, det värsta som kan hända är ju att det blir ett nej 🙂
      Hösten är verkligen på väg nu. Nu mörknar det här redan vid halvnio på kvällen 😦

      Gilla

  4. Jag tänkte på dig när jag läste om branden. Är det i närheten?

    Gilla

Kommentera

