Blog your heart out

Fick följande roliga uppmaning av min finfina förlagskollega Malin Roca Ahlgren.
Jag svarar på de fem frågorna här nedan och skickar vidare till fem nya bloggare. Men först svaren alltså.

1. Vem inspirerade dig/ uppmanade dig att börja blogga?
Jag började blogga när jag skrev kontrakt på min andra bok. Mest för att jag behövde skriva av mig om allt runt omkring manusarbetet.

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag skriver mest om mitt eget skrivande och ibland om andras böcker. Ibland om livet i allmänhet. Antagligen för att de ämnena ligger mig närmast.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Oj, svår fråga. Kanske att jag gillar att förenkla saker så att de ska gå att genomföras så smidigt som möjligt. Det finns få saker jag stör mig så mycket på som saker som blir omständliga. Sådant gör mig trött.

4. Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Stor Mat Lust. I alla fall skulle nog mina vänner säga det 🙂

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Då skriver jag en del, går en och annan promenad med hundarna, eller så umgås jag bara med mina vänner.

Det var mina svar. Nu skickar jag dessa fem frågor vidare till fem nya bloggare som själva får avgöra om de vill svara på dem eller inte. Ninna, Mia, Anna, Anna och Susanne.

Dezmin

16 responses to “Blog your heart out

  1. Jättekul!
    Jag är på! Det svåra blir kanske att hitta fem nya att skicka vidare till som inte fått frågorna tidigare. 🙂

    Gilla

  2. Kul grej, jag antar utmaningen 🙂

    Gilla

  3. Så klart. Den ska jag gärna ägna mig åt. Men det måste bli till imorgon för idag måste jag praktisera det jag bloggat om, alltså fest…

    Gilla

  4. Ja! Visst! Inte första gången jag gjort sånt här, men nu var det länge sedan sist!
    Men det får vänta till lite senare i kväll. När jag är pigg och vaken. Framåt tio halv elva nånting…
    hihihi – som vanligt med andra ord!
    Och vilka fem man sen ska bolla det vidare till – tja – det får bli nästa fråga… 😀

    Gilla

  5. Jag är på och redan färdig 🙂 Jättekul och första gången jag får en sådan här utmaning. Tack Eva-Lisa!

    Gilla

Kommentera

