Bokhöst

Nu börjar det bli dags att ta tag i förberedelserna inför bokmässan.
Alltså, var ska hundarna bo?
Jag kontaktade djurhotellet i Maltträsk förra veckan och fick klartecken för dagarna det gällde. Hundarna var välkomna att bo där. Hurra!
Sedan är det några andra småsaker vi måste kolla upp också, men dessa tar vi under veckan som kommer.
Och när jag ändå fick en massa tid över, passade jag på att kolla runt lite hur det såg ut hos de olika nätbokhandlarna.
Lex Limbo har redan börjat röra på sig, men den är ju så pass ny än att det nog dröjer innan reaktionerna på den kommer.
Karmamailen har däremot funnits ute ett tag och idag hittade jag mitt namn på den här listan hos Bokborgen. En lite udda upplevelse faktiskt.

bokborgen

Det här är en bokhandel som endast säljer ljud- och e-böcker skall tilläggas.

Nu börjar en ny månad, en spännande månad och för första gången på väldigt, väldigt länge har jag längtat till hösten. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Men förutom resan med min senaste bok, har jag även en hel rad med intressanta böcker att se fram emot. Den första blir Malin Roca Ahlgrens Stadsfjäril som förhoppningsvis är på väg till mig nu 🙂
Hur ser er höst ut?

Dezmin

8 responses to “Bokhöst

  1. Grattis! Jag tänkte läsa Lex Limbo i höst 😉

    Gilla

  2. Tack! Bra läsval där 😉

    Gilla

  3. Åh vad kul att hitta sig på en sån lista. Själv hittade jag mig nyligen som lästips i en tidning som heter Astra Nova. Det var en kul överraskning. Och läsning just nu är Johanna Holmströms Asfaltsänglar. Vi ska sitta i samma panel på Helsingfors bokmässa så jag håller på att läsa in mig.

    Gilla

    • Ja, vad skoj att du hittade dig på lästipsen! Och vad smart att läsa in sig lite på någon som man ska sitta i samma panel som, annars kan det kanske bli pinsamt om det kommer någon fråga om hennes bok eller så 🙂

      Gilla

  4. Hösten är fullpackad med kul och jättekul saker!! Boksläpp imorgon, releasefest om några veckor, Bokmässan och besök på skolor för att prata om min bok.
    Läsning; just nu ”Stadsfjäril”, sedan ”Nattens cirkus”, ”Konsekvenser av att dö”. Är mycket nyfiken på din bok:)

    Gilla

    • Vad skoj med boksläpp! Jag ska också på bokmässan, men kommer bara att vara där på fredag 🙂
      Stadsfjäril är ju på väg till mig och Konsekvenser av att dö, har jag koll på också.
      Vad roligt att du är nyfiken på min bok! Om du läser den får du gärna höra av dig och berätta vad du tyckte 🙂

      Gilla

  5. Höstmånaden september är proppad med aktiviteter – ikväll ska jag på ett releasemingel, i helgen har Debutantbloggen inbjudit till picknik i Humlegården, sedan är det förberedelser inför mitt eget releasemingel på onsdag den 11:e, helgen efter ska jag på 40-års kalas, dagen efter kalaset blir det signering för mig o Malin Roca Ahlgren, på tisdagen den 17:e ska jag framträda som författare på Ann Ljungbergs Skrivarmingel, den 19:e är det releasemingel igen med bästa förläggaren Nina som släpper sin bok då, 21:a är det dags för signering igen för Malin o mig både i Vällingby City och Jakobsberg … allt det här före Bokmässan – dit flyger jag på fredagen … Åhh – jag blir alldeles trött när jag tänker på allt det här 😉

    Gilla

Kommentera

