Signerar böcker

Ja, alltså inte vid någon speciell plats och tid, men för dem som bor i närheten av mig och som har köpt boken är det ju enkelt att få en signatur i sitt ex.
Ingen har läst ut den än, men jag har redan fått lite frågor om den.
Exempelvis om en av karaktärerna finns på riktigt och ifall jag känner honom? Och hur mycket av handlingen som skett i verkligheten?
Så länge en bok inte är självbiografisk (eller att man hävdar att den är sann och även då brukar det vara en ”sanning med modifikation”) är ju både karaktärer och handling till stora delar påhittade.
Därmed inte sagt att man inte kan inspireras av verkliga händelser och därför ligger väl ”sanningen” även här där den gör sig bäst. Någonstans mitt emellan 😉

Dezmin

 

4 responses to “Signerar böcker

  1. Jag har också börjat läsa den nu och man kan börja undra. Vissa saker känns sjukt realistiska 😉

    Gilla

    • Hmmm, vet inte riktigt hur jag ska tolka det där. Men kanske kan du mejla mig istället och förklara närmare så diskussionen inte blir någon spoiler för eventuella läsare som följer bloggen. Hade gärna velat att du utvecklar det där 🙂

      Gilla

  2. Ja, man ska alltid pendla där mellan verklighet och fiktion. Det är bra. Det ska på nåt vis gärna gå att tänka sig att det kunde vara sant.

    Gilla

Kommentera

