Ännu en läsare har hört av sig

Det är verkligen jättetrevligt när ni hör av er och berättar hur ni upplevde boken.
Igår fick jag det här fina mejlet av Micael.

Nu har jag läst den, Lex Limbo. Det som jag fastnar mycket för är att man kommer karaktärerna så nära, det är svårt att skriva på det sättet. Oftast är det som att man kan känna att man går intill en karaktär i en bok. Men här kommer man ännu närmare, den känslan fick jag i boken. Men samtidigt fanns något dolt, som man inte riktigt kunde ta på, för att få reda på det så får man helt enkelt läsa den. Man blir infångad i boken tidigt och vill bara fortsätta för att få veta vad som händer vidare, kapitel för kapitel. Riktigt spännande trots att det ändå inte är typ nagelbitande så ändå är man där, hela tiden med näsan emellan bladen för att man vill veta.

Enkelt, snyggt och är på en något vis vardagligt, fast ändå inte. Sedan hur Jesse trollbinder Olivia och ger henne en inre kraft att göra saker som hon inte trodde hon kunde. Alla har en inre kraft och det är väl så att alla inte förstått det bara, i boken är det tydligt.
Du har skrivit jättebra och jag gillar boken väldigt mycket, har läst mycket genom åren, men Lex limbo skiljer sig och det är det som gör den så bra. Sen tar du upp dessa vardagliga problem som så många brottas med i dag och det är jättebra, jordnära. Jättebra bok och jag väntar på nästa och hoppas det inte tar alltför lång tid tills den kommer ut. Micke
Tusen tack, Micke, för ditt mejl. Nu är ännu en dag räddad 🙂
Idag har jag dessutom en del mindre roliga göromål som står på listan, som städning och sånt. Då gör sådana här ord att det går mycket lättare.
Vad gör ni andra för kul idag?
Dezmin
6 responses to “Ännu en läsare har hört av sig

  1. Vad kul med fler kommentarer!
    Själv ska jag ikväll gå och tala om att skriva skräck, hur man gör det liksom. Ska bli skoj att ägna sig åt.

    Gilla

  2. Åh vilka härliga ord! Jag blir jätteglad för din skull. Det kan du läsa igen o igen! Flera dagar! 🙂

    Gilla

  3. Vilken glädje att dela det här med dig 🙂

    Gilla

Kommentera

