Nu har jag en del att läsa

Eftersom bokmässan handlar om böcker, blev det liksom självklart att köpa en del böcker också.
Därför ligger nu fyra böcker på kö att bli lästa, den femte läser jag nu.
Under tiden jag läser, tvättar jag. En mycket gemytlig söndag alltså 🙂

På vägen upp från Bokmässan satt jag och lyssnade en hel del på radio. Och plötsligt hade jag en ny idé till ännu ett manus i Limboserien. Men eftersom jag ofta får nya idéer, tog jag beslutet att skriva om grundintrigen i det tredje manuset istället. Därför kommer det att bli mitt nästa skrivprojekt, att skriva om grundintrigen i manus 3 i serien alltså. Biintrigen tänker jag behålla. Jag ska försöka köra igång någon gång i oktober när det börjar lugna ner sig lite. För just nu är det läsning som gäller, samt förberedelser inför Litteraturveckan här i Lycksele där jag ska delta.

Dezmin

12 responses to “Nu har jag en del att läsa

  1. Vad bra med en läsning och att ha kommit på en bra idé.
    Och vad är litteraturveckan i Lycksele?

    Gilla

  2. Jag fick också med mig ett gäng (ett litet gäng dock) böcker hem, så nu har jag med att läsa framöver. Härligt! Massa böcker som jag ser fram emot att läsa med. Har redan börjat på en av dem. 🙂

    Gilla

  3. Det är farligt att kolla in böcker. Man vill bara ha, ha och ha ännu fler.

    Gilla

  4. Vad kul det var att träffas! Jag fick också med mig några böcker hem, bland annat din och jag ser mycket fram emot att läsa den.

    Gilla

  5. Jag köpte faktiskt inga böcker på mässan i år, blev lite chockad själv faktiskt. Men först ville jag inte bära och sen hann jag inte. Blev kanske immun mot boksuget när jag gick där två heldagar 🙂 Får ägna mig åt mina oändliga högar här hemma istället.

    Gilla

Kommentera

