Förberedelser

Knappt har jag landat från Bokmässan förrän det är dags att ta tag i förberedelserna inför Litteraturveckan här i Lycksele. Jag tänker då främst på seminariet jag ska delta i och prata om mitt skrivande och min bok.
Utöver det har jag ett viktigt mejl som måste skickas idag, samt en del andra åtaganden som jag glatt tackat ja till och som jag hoppas hinna färdigställa innan Litteraturveckan.
På det har jag en del läsning av böcker som jag fick med mig från Bokmässan. Där har jag snart avverkat 3 av 5.
Sedan skulle jag förstås ha behövt städa, men med lite tur får vi inga besök inom de närmsta dagarna och då behöver bara vi som bor här lida av lite skit i hörnen (vilket sägs vara bättre än ett rent helvete).
Jag ser verkligen fram emot att det ska lugna ner sig lite nu, och det gör det förhoppningsvis efter mitten av oktober. För det är ju då jag planerat sätta mig ner och skriva om grundintrigen i manus 3 i den här serien.
Hur ser oktober ut för er?

Dezmin

18 responses to “Förberedelser

  1. Oktober för mig är att skriva klart min bok och skicka in den till förläggare, sedan börja planera för bok två. på det skaffa biljetter för en kommande resa till Tyskland och besöka min bortgångna hustrus familj. Det ligger tapetsera, fixa skotern och göra klart omklädningen av biljardbordet. jo då, det är fullt upp. En önskan om ny hund finns också, men det är lite klurigt för jag ställer stora krav på att få en bra jycke med bra stamtavla, för det är inge hit med en hund som är knasig, de har jag upplevt och de vill ja inte uppleva igen.

    Gilla

    • Låter som om oktober är fullspäckad för dig med 🙂 Och att åka utomlands kan vara en skön omställning till vardagen.
      Håller med om att det där med hund ska man kolla upp noga. I alla fall om man vill vara hyfsat säker på vad man får när man köper den.

      Gilla

  2. Hektisk är vad oktober är. Mässsor och nu då, peta snart om i manus. Men kul bara, allting, så otroligt kul. Låter som om du också har skoj grejer på gång, härligt med seminarium!

    Gilla

    • Ja, det är mycket nu, men skoj 🙂 Fast mest ser jag fram emot att få börja omskrivningen av manus 3 i serien, för det ska bli så intressant att se hur det hänger ihop 😀

      Gilla

  3. Kul med Litteraturveckan!
    Oktober blir nog helt hysterisk! I alla fall om den fortsätter som den har börjat! Men det är även många roliga saker som händer så jag ska inte klaga!

    Gilla

  4. Fullt upp hela tiden! 😀
    Ja du hinner minsann varken tänka för mycket eller ha tråkigt!
    Ha en bra dag!

    Gilla

  5. Hur snabbt läser du egentligen? 🙂
    Oktober är den månad som jag ska försöka omplacera min hund som nu har känd mental status – han fick en 5:a på skotten = underkänd 😦
    Två releasemingel är också på G.
    I helgen ska jag träffa mina kusiner (pappas sida) – har inte träffat dem på 46 år!!!
    Vi ska träffas hemma hos deras mamma (min faster) o alla tre kusinerna vill köpa min bok + att en av dem vill ge faster en bok i 86-årspresent = stort ❤
    Bilbesiktning och frisörbesök står också på agendan …
    … ett axplock av aktiviteter. Va sa du? Trött? Jaaaa!

    Gilla

    • Jag läser väldigt fort och din bok står nu på tur, Ebba 😀
      Hoppas din hund får det fint hos sin nya ägare och vad roligt att så många är intresserade av att köpa din bok! Ser fram emot att läsa den själv, som du vet.
      Frisörbesöket och besiktning har jag redan avverkat tidigare i höst och efter mitten av oktober hoppas jag kunna andas ut lite 🙂

      Gilla

  6. inte så mycket bokat förutom en del research som jag håller på med i manus 1. Förbereder mig också mentalt för november (NaNoWriMo) då jag ska hugga in i manus 2. Du är en snabb läsare precis som jag. Brukar du läsa en bok i taget eller flera samtidigt? Jag försöker multitaska 🙂

    Gilla

    • Det är smart att förbereda sig mentalt, för då brukar det underlätta när man väl sätter igång 🙂 Jag vet inte om jag ska delta i NaNoWriMo än, tror inte det eftersom jag då antagligen är halvvägs färdig med omskrivningarna i manus 3 och då kanske det är dumt att börja på ett nytt projekt mitt i det.
      Jag brukar försöka läsa en bok i taget. Dock har det hänt att även jag multitaskar ibland 😀

      Gilla

  7. Kommer att ägna mig åt redigering i oktober. Har ett manus som bara ska finslipas, ett som ska slipas lite mer på och ett råmanus som jag börja kolla på. Tror inte oktober räcker till för allt det där…
    Kul med Litteraturveckan!

    Gilla

    • Låter spännande med all finslipning och redigering. Du kanske får flytta fram deadlinen för att hinna vad du tänkt.
      Ja, det blir kul, men nu börjar jag vilja sätta mig och skriva igen efter ett rätt långt uppehåll. Men snart så 🙂

      Gilla

Kommentera

