Snart klar

med novellen.
Det är en stor fördel med det här formatet, att det går så fort att skriva från början till slut. Man skulle kanske kunna kalla det för en snabbinjektion av en roman 🙂

Idag har vi fint väder också (till skillnad från igår när regnet öste ner) så jag ska försöka ta mig ut en sväng också.
Och städa måste jag göra. I alla fall dammsuga.
Jag tänkte på det i morse, vad fort tiden går. Snart är vi i mitten av oktober, snart är det bara 2 månader kvar till jul. Och jag tycker att det nyss var juni. Hoppas tiden går lika fort tills det är vår igen. För hösten och vintern är inte mina favoritårstider.

Dezmin

10 responses to “Snart klar

  1. Vad roligt att du snart är klar med novellen! Just därför gillar jag att skriva noveller emellanåt, det går snabbt och så kan man lägga fullt krut på att putsa upp den sen. Kommer vi att kunna läsa den nånstans sen? 🙂

    Gilla

  2. Det är inte mina favoritårstider heller. Hösten går an, om det det blev vår efteråt, men vintern tycker jag vi borde skrota. Får ångest av den här eviga vintern som aldrig tar slut. Jag mår bra tills snön kommer, då vill jag emigrera.
    Hurra för novellen! Jag städar också och pysslar lite.

    Gilla

    • Samma här. Vintern kan vi skippa helt tycker jag. Höst och sedan vår och sommar, de tre årstiderna räcker för mig.
      Ja, städning behövs ju ibland. Inget roligt göra, men det är skönt efteråt 🙂

      Gilla

  3. Vintern är onödig. Eller vintern på de här nordliga breddgraderna är det. Vi kunde fixa om vintern tycker jag. Mer medelhavsaktig skulle passa mej fint. Mer så där att man inte behöver vinterkläder. Så håller med Kati, vi kör från höst till vår direkt. Tack. Ordnar du det Eva-Lisa?

    Gilla

  4. Det finns ju många saker me vintern som är bra, sedan så är (tycker jag) den bästa tiden på året är vårvintern, massor med snö, sol å varmt, isfiske, skoteråka, fina spår att gå med hund i skogen, m.m, sen är det en sak till som är bra med vintern, man lär sig uppskatta sommaren ännu mer.

    Gilla

Kommentera

