Nej, jag har inte dött

Däremot känner jag mig död efter att ha ägnat den här söndagen åt att hämta ved och trava den.
Inget roligt göra, men nu har vi det varmt och skönt i vinter också, så hurra för det!
Jag kommer säkert att ha lite träningsvärk i muskler som jag inte ens visste att jag hade och det hurrar vi inte för.
Hoppas ni andra har haft en lugn och skön söndag i alla fall 🙂

Dezmin

12 responses to “Nej, jag har inte dött

  1. Alldeles för lugn nästan. Lite redigering och lite ätande, lite bloggande och inte mycket annat. Du fick iaf ett träningspass! 😉

    Gilla

  2. Jag har städat. Men inte överdrivet mycket. Och sen kollat tv. Läst bok. Ibland lite samtidigt.

    Gilla

  3. Stapla ved är alltid bra träning, själv bär jag på pelletssäckar 5×16 kg en gång i veckan 🙂 man får vara glad för det lilla.
    Huset förfaller medans jag skriver på sista kapitlet som har blivit kapitlet from HELL. Har aldrig varit med om maken till tröghet i mig. Måste bli ett blogginlägg för jag behöver lite pepp. Kram!

    Gilla

  4. Vardagsmotion! 🙂 Jag har skrivit, hoppas att det håller nu.

    Gilla

  5. :D!
    Träningsvärk! Jo tack. Sånt känner man till.
    😆

    Gilla

  6. Härligt arbete;-) fast de e ganska skönt när man är klar å de blir som govärme när man eldar, så de blir varmt å gott under vintern och varje vedklamp man lägger på brasa är pengar man sparar i el. så de e väl på de viset man får tänka, men de e klart att arbetet kan man gärna sluppit. veden värmer många gånger. när man fäller å när man ska släpa fram ut ur skogen. sedan när man ska kapa och klyva, efter de bära å trava och till slut i panna till vintern. så veden är en liten berättelse i sig.:-)

    Gilla

Kommentera

