Omskrivningsmanuset

Del tre i den här serien (även kallat omskrivningsmanuset) har börjat kalla på min uppmärksamhet nu.
Undantaget den där novellen jag plitade ihop, har det inte blivit något skrivet på flera månader och därför börjar det kanske bli dags nu. I alla fall säger min skrivlust det.
Så, igår innan jag somnade låg jag och grunnade lite på det där manuset. Biintrigen kommer jag ju att behålla. Problemet är att grundintrigen på vissa ställen flätas samman med den förstnämnda och då måste jag antingen komma på ett sätt att få dessa tillfällen att stämma med ursprungsmanuset, alternativt skriva om vissa delar av biintrigen också. Frågan är vilket som blir bäst?
Dessutom har jag lite mer research jag måste göra, men det är nog mitt minsta problem misstänker jag.
Eftersom jag inte kan skriva synopsis och därför inte har en aning om hur storyn kommer att utveckla sig, blir det ännu värre att lösa det där problemet. Antagligen får jag göra som jag är van, att låta karaktärerna ta mig genom manuset och lita på att de kan göra det också.
I övrigt har jag några ärenden på stan, men vädret är gråmulet och det har nyss regnat och då är det ju en perfekt dag att sitta och peta i sitt manus 🙂
Vad gör ni idag?

Dezmin

19 responses to “Omskrivningsmanuset

  1. Kruxigt värre när man har blivit publicerad och måste skriva en uppföljare.
    Eller flera. 😉
    HAHA! Skojar lite! Avundsvärt att kunna skriva så bra och i ännu högre grad kunna skriva så rutinerat att man får sina manus utgivna. Kärt krux, är det väl snarare. Önskar jag hade det kruxet!

    Gilla

  2. Ja-a du. Känner igen mig i dina problem. Med trean. Men det är ju nog rätt trevliga problem. Ännu i alla fall.

    Gilla

  3. Åh, vad klurigt! Hoppas du löser det! Förstår att du längtar efter att skriva nytt. Jag skrev nytt i somras och tycker det börjar kännas längesen nu 🙂

    Gilla

    • Ja, det är det som är det värsta, att jag hellre velat skriva nytt. Men samtidigt var den här idén mycket bättre än min förra. Dessutom vet jag att jag ständigt får nya idéer, varför det kändes som en bra idé att byta idé på det här projektet, så jag kan ta nästa idé till nästa manus. Så, det är väl ingen idé att fortsätta orda om det, utan bara köra igång med omskrivningen snart 😀 Innan nästa idé får fäste 😉

      Gilla

  4. Det låter spännande! Du kommer säkert att hitta rätt tillsammans med dina karaktärer.

    Gilla

Kommentera

