Fager

Jag har länge tänkt läsa något av Anders Fager, men det har inte blivit av ännu. Förmodligen blir det inte ens i år eftersom jag har en del andra böcker som jag tänkt läsa först. Bl a Anna Keilers Nyckeln till det förflutna. Och så har jag ju ett omskrivningsmanus att ombesörja.
Fager är ju ändå en av fåtalet skräckförfattare vi har i det här landet och sägs vara lika bra som Ajvide Lindqvist.
Den senaste han skrivit tror jag är Jag såg henne idag i receptionen. Men det är nog  Svenska kulter som jag är mest nyfiken på.
Har någon läst honom och är han i så fall så bra som de säger?
Den sistnämnda boken är dessutom en novellsamling och sådana kan det ju vara lite si och så med, där vissa noveller är galet bra, medans andra är rena rama bottennappet.
Men ändå. Jag är grymt nyfiken på hans böcker 🙂

Dezmin

12 responses to “Fager

  1. Anders Fager är en av mina favoritförfattare! Svenska kulter är helt suverän! Du kommer INTE att bli besviken om du läser honom.

    Gilla

  2. Det låter ju lovande 🙂 Får ta mig an honom då efter de andra böckerna 🙂

    Gilla

  3. Jag hade aldrig ens hört talas om honom, men så är det inte en genre jag brukar läsa. Du får berätta sedan hur de var.

    Gilla

  4. Jag har inte heller hört talas om honom, men det låter spännande, du får rapportera sen!

    Gilla

  5. Du får säga vad du tyckte sen. Har också övervägt men inte hunnit än.

    Gilla

  6. Har läst en novell av honom, men har tänkt läsa båda de böckerna du nämner. Det är bara så himla mycket som trängs på vilja-läsa-listan!

    Gilla

Kommentera

