Ett råd på första advent

Ingen har väl missat att det är första advent idag, så jag tänkte inte påminna om det.
Däremot kunde det kanske (så här i glöggdrickningstider) vara på sin plats att friska upp minnet om resultatet av alkohol i kombination med arbete. Det är sällan någon lysande idé, i alla fall inte om man anses vara vinexpert och jobbar på teve.
Det är ju ett tag sedan vi fick se Bengt Frithiofsson påverkad i rutan och enligt hans egen utsago var orsaken en ”felmedicinering”.
Nåväl, vad det än nu var, kanske tidpunkten var lite illa vald att ”medicinera” sig på. Han verkar t o m ha glömt att kamma sig, men det är ju av mindre betydelse i sammanhanget 😉

Ha en fin första advent nu. Och var försiktig med ”medicinskåpet”.

Dezmin

15 responses to “Ett råd på första advent

  1. Hehe, ja man ska kanske inte blanda alkohol och tevesändning. Kommer också att tänka på den här hallåan som spydde i teve, men det kanske inte var alkohol inblandat, men det skulle inte förvåna mig. Hon blev iaf världskändis iom det. Iaf på youtube. Inget jag skulle vilja vara känd för kanske…

    Gilla

  2. Ha ha! Vilken kul grej att komma med till första advent. Tack för den.

    Gilla

  3. Jag minns faktiskt int när jag senast drack nåt med alkohol i. Hade nog några ica-öl innan jag flyttade, men nåt annat??? Nope! Minns inte!
    Och det går alldeles utmärkt utan. Har supergott kanelte som jag ibland dricker på kvällarna.

    Gilla

Kommentera

