Brytandet av vanor

Vårt internet har haft problem idag till och från. Och än en gång slår mig tanken hur mycket mer tid jag ägnar på nätet om jag jämför med för bara några år sedan.
Givetvis är det kul att hålla kontakt med folk man annars inte träffar så ofta och att läsa blogginlägg, men när man sitter och eldar upp sig för att internet ligger nere en halvtimme mellan varven, inser t o m jag att jag blir sittande framför datorn alldeles för mycket.
Nu bör också påpekas att det var ett viktigt mejl som jag behövde svara på som orsakade en viss del av den här frustrationen, men ändå, jag behöver nog dra ner lite på tiden på nätet.
Som tur är har jag lite läsning framför mig, så det kanske automatiskt begränsar min surftid 🙂 Två böcker som jag ska läsa ut innan årsskiftet hade jag tänkt och det tror jag absolut att jag ska hinna.
Det kostar att ligga på topp, brukar det ju hävdas, och jag betalar dyrt för att ligga på ”surfningstoppen”. Både med tid och en allt mer försämrad kondition.
Det här med att bryta vanor, alltså, inte helt enkelt alla gånger 😀

Dezmin

 

10 responses to “Brytandet av vanor

  1. Rätt stressande faktiskt med alla bloggar man vill följa och även sin egen blogg och alla statusuppdataringar hit och dit. Jag har faktiskt dragit ner på surftiden, den tar tid från både skrivandet och familjen. Kram

    Gilla

  2. Ja, jag blir också lite rädd när jag inser hur mycket jag sitter där, vid datorn. Jag har alltid varit så himla aktiv och rört mig mycket men nu kan jag sitta där i tolv timmar i sträck eller mer…

    Gilla

    • Det har blivit helt sjukt, om man tänker efter. Förut kändes det som om jag hade ett liv, nu vette sjutton vad man ska kalla detta. Och några kalorier lär jag inte bränna framför skärmen heller 🙂

      Gilla

  3. Skulle vara bra ifall det fanns en app som gjorde att man kan sitta framför datorn och motionera samtidigt.

    Gilla

  4. Ehrn, jag surfar på mobilen medan jag väntar på att program ska startas / sidor laddas i datorn. Svårt beroende.

    Gilla

Kommentera

