Okej

Jag hinner mer nu när jag dragit ner på internettiden, men om livet blev så mycket roligare, vet jag inte. Fast det kanske är en vanesak?
I eftermiddag ska jag iväg och lämna ett ex av min bok till en läsare och så har jag förstås hunnit städa lite. Inte fy skam det heller 🙂
Faktum är att just den där turen in till stan, utgör en mer tilltalande del av dagens innehåll nu. Förut var det något jag gruvade mig lite för. Just det där med all den tid som går åt för att man måste hitta en bra parkeringsplats, eller för att man tvingas ägna mer tid åt att köa i mataffären, än vad det tar att handla där. Och sen det där med att en del har en benägenhet att tro att det inte gör något ifall de spärrar av vissa delar av affären med sin kundvagn, för varför skulle någon vilja passera just där och då?
Nu gör sådant mig inte särskilt mycket, för det ger mig tid att filosofera över hur människor tänker när de ska handla. Eller okej, jag finner det fortfarande mindre roligt, men jag blir inte lika irriterad längre.
Hoppas ha mer intressanta ämnen att återkomma till framöver, men just nu blir det nog inte roligare än så här är jag rädd 😉

Dezmin

14 responses to “Okej

  1. Jag har inte heller så mycket kul att rapportera just nu. Men har också dragit ner på Internet för att hinna med allt som ska hinnas med.

    Gilla

  2. Jag skulle aldrig hinna med så mycket som en del förefaller göra.
    Först är man ju på arbetsplatsen heltid… sen finns det sånt man måste göra (handla diska tvätta etc)… sedan sånt man vill göra (göra bilder, se film, läsa etc)… så när ska man ha tid att uppdatera sig till 100% (nåja) på internet och i bloggvärlden EGENTLIGEN????

    Gilla

    • Nej, det tar ju onekligen en massa tid att sitta på internet. I mitt fall har det varit alldeles för mycket under en tid nu.

      Gilla

      • Jag fattar inte hur vissa hinner och orkar! En del lägger in flera saker varje dag och sen ser man dem gillat och ibland kommenterat på en massa andra ställen. Men dom har kanske inte så mycket annat. Kanske. Eller är supersnabba…

        Gilla

        • Ja, inte ens jag har varit så energisk tidigare, så jag fattar inte heller hur de hinner. Men det kan vara som du tror, att de inte har så mycket andra måsten, eller att de är väldigt snabba 🙂

          Gilla

          • Måste vara nåt sånt, för även om man under en period kan spotta ur sig det ena efter det andra så går det ju sällan hålla på kontinuerligt att göra det.
            Jag klarar det i vart fall inte.

            Gilla

            • Antagligen är det så. Jag uppdaterar t ex sällan på min fb, vilket har gett mer tid till bloggandet, men t o m jag har känt att på sistone har det blivit för mycket häng på internet.

              Gilla

              • Jag gjorde mig av med Twitter för jag lyckades aldrig begripa vitsen med det. Fb har jag kvar, men minns inte sist jag uppdaterade nåt där. Lägger inte ens in länkar till nya blogginlägg. Inte sen jag gick över till engelska och ännu mer koncentrerat på bilder. Att jag alls har FB kvar är enbart för att jag har några jag kontakt med via meddelanden. Har aldrig riktigt fastnat för FB heller. Tycker med företeelsen går in på alltför mycket det privata.
                Att göra bilder tar tid, men det gjorde det när jag skrev också. Börjar så smått fundera på en ny blogg som komplement. En där jag mest skriver, och då skriver på svenska. Får se hur det blir med den saken.
                Jag läser för lite nu för tiden… hmmm…

                Gilla

              • Hehe, ja det är lätt att bli lite ambivalent när det gäller valmöjligheterna på internet 🙂 Men en sida på svenska låter bra, tycker jag 🙂

                Gilla

              • Om jag bara visste vad jag skulle fokusera på… 😉

                Gilla

              • Hehe, ja det är det som är den stora frågan 😀

                Gilla

              • HAHAHA! Verkligen!

                Gilla

Kommentera

