Simultanläsning

Idag börjar den, den sista läsningen för året.
En sak som är lite kul är att den ena av böckerna jag ska läsa, Innan jag somnar, kommer jag att läsa exakt samtidigt som Katarina. Vi kom överens om att läsa lika många sidor varje dag och sedan stämma av vad vi tycker om den efterhand. Och eftersom jag läser fort, varvar jag dagens sidantal på den första boken, genom att läsa Mias Martrådar simultant.
Jag har gjort detta en gång tidigare, alltså att läst två böcker samtidigt. Det råkade vara två böcker i samma genre (kommer dock inte ihåg vilka), men jag minns att jag till slut fick svårt att hålla isär dem, de påminde även handlingsmässigt om varandra. Den här gången tror jag inte att det blir någon svårighet att hålla isär dem, det är ju ändå två skilda genrer. Men spännande tror jag att de båda kan vara 🙂
Återkommer med uppföljning om hur det gick sedan.
Nu kör jag! Och även Katarina hoppas jag 😉

Dezmin

8 responses to “Simultanläsning

  1. Japp! Nu kör vi! Ska bli spännande! 🙂

    Gilla

  2. Ser fram emot att höra hur det går. Och det låter faktiskt rätt kul att simultanläsa. Oberoende om de glider in i varann eller inte, men gör de det så blir det kanske en ny och annorlunda läsning.

    Gilla

  3. Vilken kul idé att inte bara läsa samma bok, utan dessutom göra det samtidigt.

    Gilla

  4. Spännande upplägg! Själv tycker jag det är svårt att läsa två böcker samtidigt.

    Gilla

Kommentera

