Irriterande

Igår var det ånyo en sådan där dag när besöksstatistiken drog iväg utan någon egentlig anledning.
Detta uppmärksammade jag först nu på morgonen och eftersom jag inte ens hann skriva något inlägg igår, blev jag förstås nyfiken på vad det kunde bero på.
Det visade sig att det kom en mängd besökare från facebook. Problemet med just fb är att man inte kan se vem som länkar (jag har inte kommit på hur i alla fall, så om någon av er andra vet får ni gärna upplysa mig om saken). Grymt irriterande när källan till besökarna förblir dold så där, jag vill ju veta ;). Om någon av de jag är vän med hade länkat, hade jag förstås uppmärksammat det, men någon sådan verkar det inte vara. Nåja, tack för trafiken i alla fall, du som länkade 🙂 Hoppas det var i något trevligt sammanhag.
Igår hade jag, som sagt, en hel massa annat att ta tag i. Idag har jag bara några få ärenden, vilket är tur eftersom det är fredag och då vill man helst varva ner ju.
Jag ska även försöka ta tag i nästa bok som ligger och väntar på att bli läst Nu ser du mig av S J Bolton. Jag har varit nyfiken på henne ett tag nu, men inte kommit mig för att läsa någon av böckerna. Dags att reda ut ett nytt författarskap alltså. Om jag inte är helt felunderrättad har redan den här blivit film med bl a Morgan Freeman och Michael Caine i rollerna och då vill jag förstås gärna ha läst boken innan jag ser filmen. Om även hennes andra böcker blivit filmatiserade vågar jag inte uttala mig om, men om jag gillar den här boken är det inte omöjligt att jag läser de andra också.
Vad ska ni göra i helgen?

Dezmin

12 responses to “Irriterande

  1. I helgen blir de myshelg. Äta ute å gå på bio, kanske får lite tid med att redigera, men annars fortsätter ja me de på måndag. Tar ut damen på date. Visst e hemma hos henne i jämtland meen man kan ju gå på date ändå, bara för atr mysa lite. Ska se hundraåringen på bion. Så trevlig helg på dig Dezmin 🙂

    Gilla

    • Trevlig helg själv, Micke! Självklart kan man gå på date även om man befinner sig på någon annan plats och heja med redigeringen! Jag har inte hunnit se filmen än, men jag har läst boken och uppskattade den mycket. Får se den här framöver 🙂

      Gilla

  2. S J Bolton har jag sneglat på, men inte läst något än. Har även tänkt läsa Belinda Bauer, har du läst nåt av henne?

    Gilla

  3. Lycka till med läsningen! Jag ska nog skriva hela helgen tror jag. Och träffa en kompis.

    Gilla

  4. Blir lugnt i helgen, ska börja titta igenom mina noveller nu när jag är ”fri” från manuset. Funderar en hel del på en marknadsplan och lite annat smått o gott när man ska starta firma. Kram o trevlig helg!

    Gilla

  5. Ska förbereda kurs jag håller och läsa. Samt slöa i mängd. När jag råkar ha ett ledigt veckoslut gäller det att passa på.

    Gilla

Kommentera

