Plan för februari

Då var vi inne i februari. Det innebär att vi närmar oss våren, även om den fortfarande känns så oändligt avlägsen. Men dagarna blir längre, hurra för det och vi har fortfarande haft en ovanligt snöfattig vinter här uppe, hurra för det med!
Och jag har börjat fundera på ett nytt mindre projekt. Minns ni den där novellen jag skrev om för ganska länge sen? I alla fall tog jag mod till mig och skickade in den till några veckotidningar. En ville återkomma till våren, eftersom den utspelade sig under våren och en annan fick jag svar från i torsdags att de gillade mitt sätt att skriva på och novellen, men att det föll på själva grundintrigen då de inte trodde att den tilltalade deras målgrupp. Dock uppmanade hon mig att skriva något nytt och gärna skicka in.
Nu har jag ju lite kvar på mitt omskrivningsmanus, men jag hoppas vara färdig med det i slutet på nästa vecka och då åker den iväg till min eminenta testläsare. Och eftersom jag ett tag haft sådana problem med just skrivlusten, funderar jag på om inte ett kortare projekt i en helt annan genre eventuellt kan få lusten att återkomma. Dessutom går ju en novell så mycket fortare att skriva, även om det naturligtvis inte är lätt för det. Måste bara komma på ett ämne att skriva om. Jag får fundera på det medan jag avslutar det råmanus jag jobbar på just nu.
Och med lite tur går februari mycket snabbare om man skriver sig genom den månaden 🙂

Dezmin

10 responses to “Plan för februari

  1. Ja, det är ju inte lätt, när man dels måste fixa fram en idé och den dessutom ska passa en viss målgrupp.
    Själv känner jag mig längre ifrån våren nu än i december, för de senaste dagarna har det snöat här och nu är det för typ första gången den här vintern alldeles vitt ute. 😦

    Gilla

  2. utmaningar är roliga. Just veckotidningarna går nog inte gärna utanför sin målgrupp av förklarliga skäl men sedan tror jag det skulle vara intressant om de tog in lite nytt i tidningarna och inte bara köra på liknande historier. Det är ett väldigt härligt format att skriva i. Lycka till! Kram.

    Gilla

    • Ja, det är de verkligen! Jag håller med, det hade varit kul om de vågade gå utanför ramarna någon gång, men de känner väl sin målgrupp bästa antar jag 🙂 Tack och kram!

      Gilla

  3. Blev plötsligt sugen att skriva novell. Har alltså inte känt nåt sånt sug på länge. Men det skulle vara så skönt med nåt som är kort och avslutat. Måste fundera på det.

    Gilla

  4. Vad roligt med ett sådant svar! Det jag gillar bäst med novellform är att det blir en annan översikt och att man ser ett slut mycket snabbare än med ett manus. Ibland är det bara så skönt att få sätta punkt och känna sig klar 🙂

    Gilla

  5. Det är spännande med noveller. Allt går snabbare om man skriver sig igenom det! 🙂

    Gilla

Kommentera

