Stort grattis på 10-årsdagen

Facebook!
Jag vet inte om du gjort mig särskilt mycket klokare, inte heller om jag hade det roligare innan du fanns, men framförallt har jag av någon oförklarlig anledning mindre tid till annat numer.
Jag ska villigt erkänna att jag egentligen inte är någon stor fantast av dig och jag uppdaterar min status väldigt sällan. Ett tag funderade jag på om jag skulle skaffa mig en fb-sida också, men efter att ha luskat lite kring det här med marknadsföring, visade det sig att en sådan sida inte gör särskilt mycket nytta, åtminstone enligt vissa experter på området. Jag tänker inte ta reda på om de har rätt eller fel, utan helt enkelt låta det bero.
Det enda större problem jag har med dig och dina funktioner är att folk kan lägga till mig i grupper helt utan min vetskap eller medgivande. Det gillar jag inte och så sent som i morse såg jag att jag blivit medlem i en grupp som jag valde att gå ur. Så det kanske går att åtgärda?
Hur som helst, ha en fortsatt trevlig födelsedag och  vi kommer säkert att ses mellan varven även framöver 😉

Dezmin

14 responses to “Stort grattis på 10-årsdagen

  1. Grattis!! Visste inte att det var så länge! Eller så kort. Det känns som om den funnits forever! Jag vet inte heller om fb-sidor ”gör så mycket nytta”, mer att det kan vara kul att nätverka med de som läser ens böcker. Jag ska bli mer aktiv med min sida framöver, och inte bara posta direkta nyheter. Lite som en alternativ blogg, om du så vill. Fast i kortare format.

    Gilla

    • Jamen det kan jag hellre tänka mig gör nytta om man har en fb-sida. Frågan är då om man kanske inte hellre skulle ha startat en grupp? Då har man ju verkligen möjlighet att stöta och blöta samtalsämnen 🙂

      Gilla

  2. Själv har jag aldrig gett det en ärlig chans, men jag känner mig så ointresserad av semesterbilder och nybakade muffins så jag har aldrig riktigt orkat. Visst är det ett bra sätt att hålla kontakten på och nätverka, men för många verkar det bli en statusgrej, typ en tävling om vem som visar upp det mest perfekta livet på ytan. Jag är inte bra på yta och status, det har liksom ingen betydelse för mig. 🙂

    Gilla

    • Samma här, och det är nog därför jag uppdaterar så sällan, jag har oftast inget vettigt att tillföra i de där nyhetsflödena. Bättre då med bloggen som känns lite mer som ”min grej” 😀

      Gilla

  3. Jag är ju helt ny där och försöket fortfarande hitta min plats. Det är inte helt lätt.

    Gilla

  4. Det tog ett tag innan jag brydde mig och i början var det ju väldans kul. Numera tycker jag att jag behärskar det tillräckligt för att kunna scrolla mig igenom och strunta i saker jag inte bryr mig. Men tycker att det ibland blir att leta efter mängder av inställningar för att folk t.ex. inte ska kunna lägga in en i en grupp utan att man vill vara med.

    Gilla

  5. Jag blir mest irriterad på fejan ska jag erkänna. Använder den mest för att skicka meddelanden numera, och nu försöker fejan hela tiden tvinga över en till chatten och till nån sorts messenger. Jag vill inte ha det! Jag vill faktiskt inte vara tillgänglig för alla hela tiden!

    Gilla

Kommentera

