Nöjesprojekt

Igår fick jag tillbaka manuset från min testläsare, vilket innebär att jag har lite redigering framför mig. Och eftersom jag hör till den kategori skrivande människor som inte är stormförtjust i just den här biten, funderar jag på att vänta några dagar. Först hade jag tänkt gå på det direkt för att få undan det, men idag kom jag att tänka på att jag fortfarande inte skrivit den där novellen som jag planerade skriva under den här månaden. Så jag undrar om jag ska göra det istället. Tror jag behöver lite ”miljöombyte” även i den fiktiva världen och även ombyte av genre.
Ett kortare projekt alltså. Mest för nöjes skull. Och så fortsätter jag förstås att njuta av vädret 🙂

Dezmin

 

18 responses to “Nöjesprojekt

  1. Skjut gärna upp det som kan skjutas upp. Så tänker jag ofta. I synnerhet om jobbigare redigeringsomgångar.

    Gilla

  2. Det är nog smart med ett miljöombyte medan du smälter åsikterna. Sen känns det säkert litelitelite lättare att tag i redigeringen 🙂

    Gilla

  3. Jag som älskar redigering skulle ha haft svårt att inte kasta mig in i det genast! 🙂 Men det kan ju vara klokt att mulla över det i några dagar. 🙂

    Gilla

  4. Det är nog bara bra att skriva på annat, så får du ännu mera distans till texten som ska redigeras. ”Mulla över” var förresten ett roligt uttryck 🙂

    Gilla

  5. Vilken genre tänker du ge dig på ?

    Gilla

  6. Skräck är ju en utmaning,eftersom det finns alldeles för mycket dålig skräck.
    Mitt önskemål blir Socialrealism. Udda existenser i samhällets marginal. 🙂

    Gilla

  7. Prokrastinera du en liten smula! Det är dig väl unt! Och vackert väder måste man bara njuta av. Så mycket som möjligt!

    Gilla

  8. Det låter som en bra ide att göra annat en stund. För att samla kraft om inget annat 🙂

    Gilla

Kommentera

