Felskrivningar

Ibland kan man inte låta bli att dra på smilbanden när någon har skrivit fel på t ex Facebook.
Ett ord kan ju få en helt annan innebörd bara för att det faller bort en bokstav.
För ett par dagar sedan hade någon skrivit i sin logg och tackad en person för skjutsen. Gott så långt. Dessvärre var det ännu en person med på resan som också ville visa sin tacksamhet. Genom att kommentera med följande rad:
”Ja, tack för skjuten!”
Hehe, nu råkar det vara en person som jag bara är ytligt bekant med som gjort missen, så jag vågade inte kommentera detta. Men jag behöver väl knappast tillägga att det kliade i fingrarna 🙂
Just Facebook skriver jag själv ofta fel på har jag upptäckt. Jag vet inte varför jag är extra drabbad just där. Men jag brukar försöka att läsa igenom så att missarna inte blir allt för stora i alla fall.
Någon annan som sett någon rolig felskrivning på sistone?

Dezmin

14 responses to “Felskrivningar

  1. Hahaha! Jag tror jag är ganska förskonad, iaf på min fb-wall. Men så är ju många av dessa skrivande personer med, så särskrivningar och liknande fel är kanske inte lika troliga då. Jag kan faktiskt inte komma på något specifikt, men det har säkert varit något… 🙂

    Gilla

  2. Fick en rolig på jobbet från en utländsk leverantör:
    I could not deliver in time, because my hard dick died. Gissar att det var disk han menade :-).

    Gilla

  3. Skriver nog ett och annat fel där själv. Vilket ju beror på att det liksom är så snabbt, eller på twitter. Där jag senast jag skulle skriva nåt råkade glömma ett ord, så det kom att betyda motsatsen. Glömde nämligen ”inte”. Men tyckte skit samma, låt stå om det.

    Gilla

  4. Ibland går det lite fort. 🙂

    Gilla

  5. Jag skriver ju fort, och då blir det fel då och då. Så jag måste alltid läsa igenom och rätta mig. ÄNDÅ händer det ibland att jag inte observerar misstagen och då blir jag helsur på mig själv att jag släppt igenom något som ser ut som ett stavfel fast det egentligen är som fingrarna haft för bråttom.
    Särskilt irriterande om jag inte kan gå in i efterhand och rätta.

    Gilla

Kommentera

