Sommartid

En mycket bättre tid enligt mig än vad vintertid är.
Jag kan gärna förlora en timme bara i vetskapen om att det nu är ”rätt tid” igen.
Under helgen som passerat har jag i alla fall läst ut boken och nu ska jag försöka bestämma mig för vilken nästa ska bli.
Och så blir det nog att fortsätta redigera min egen text gissar jag, för annars är risken stor att den blir liggande ännu längre.
Läsning och redigering blir mina förehavanden under nästa vecka alltså. Förutom en del andra måsten förstås.
Men än är inte helgen slut, så jag fortsätter att njuta av den ett tag till och samlar nya krafter inför veckan som kommer 🙂

Dezmin

10 responses to “Sommartid

  1. Jag håller med, jag tycker också att sommartiden är den rätta tiden och en timme en natt kan jag gladeligen förlora för allt det man får istället. 🙂 Samla krafter låter bra. Våren kan vara ganska utmattande.

    Gilla

    • Verkligen! Den timmens kostnad är så oändligt lite med tanke på vad man vinner.
      Hehe, ja våren kan verkligen vara utmattande, så det gäller att samla krafter så man orkar med sommaren. För den vill man ju inte missa 🙂

      Gilla

  2. Sommartid året runt!

    Gilla

  3. Vilken planet kommer Ni alla ifrån – inte samma som jag – som älskar vintertid och tycker att den är den enda rätta tiden … jag kommer att vara olycklig fram till 26 oktober 😦 Bara så att ni vet!

    Gilla

  4. Jag skulle helst vilja ha samma tid jämt och slippa ändra så för mig är det okej om vi har kvar den här tiden nu!

    Gilla

  5. Instämmer. Sommartid är den rätta tid. Kunde låta bli att ta oss till vintertid.

    Gilla

Kommentera

