Trevliga lägesrapporteringar

Jag testläser andras texter ibland. Det är både roligt och lärorikt, tycker jag. Men få saker är så givande som när någon vars text man testläst hör av sig och berättar att av de fem förlag som vederbörande skickade manuset till, har tre hört av sig med positiv feedback. Manuset har alltså inte blivit antaget, men det har varit nära.
Det här var en person som jag dessutom inte hade någon kontakt med sedan tidigare, utan denne hade läst min bok och undrade försiktigt om jag hade tid att läsa manuset som personen i fråga skrivit och ge synpunkter på det.
Jag tackade ja och strax innan påsk hade alltså de sista svaren från förlagen kommit, fick jag veta i ett meddelande nu på morgonen.
Eftersom det är bra många månader sedan jag läste manuset, hade jag nästan glömt bort det, men då och då har jag undrat hur det gick och nu vet jag alltså.
Jag är lika glad som den här personen kan jag säga och hoppas förstås på att manuset ska bli antaget i nästa runda.

Nu ska jag försöka redigera vidare i mitt eget manus.
För även om redigeringsfasen inte är en av mina favoritfaser, ger ju sådana här glada besked onekligen ny energi att spotta i nävarna när det gäller ens egen text också 🙂

Dezmin

10 responses to “Trevliga lägesrapporteringar

  1. Men gud vad roligt, 3 av 5 är ju superbra! Det ger ju verkligen lust att ta tag ordentligt i redigeringen 🙂

    Gilla

  2. Visst är det spännande att läsa folks manus under arbete. Gillar verkligen det, jag också. Och sen att få se hur det går. Extra kul har det varit när någon blivit utgiven.

    Gilla

  3. Vilken härlig känsla! Både för dig och henne!

    Gilla

  4. Vad skoj! Kul att vara en del av framgången liksom 😉 (hrm)

    Gilla

  5. Vad spännande att få läsa och tycka till om någon annans manus. Hoppas det får ett ja från förlag snart. 🙂

    Gilla

Kommentera

