Duktighetsdagen

Igår hade jag en sådan där dag när jag var riktigt duktig.
Jag putsade samtliga fönster i huset (och jag ska inflika att panoramafönstren inte är någon lek, det största är 2,10 m högt och 2 m brett) samt dammtorkade. Jag har golven kvar som också måste torkas, men än har det inte torkat upp här ute så jag tänker avvakta lite så jag inte måste göra om det sju gånger till sju dagar på raken. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete, som vi vet 🙂

På bokfronten har det också börjat hända grejer. Vet egentligen inte varför, men nu har flera av makens arbetskamrater kommit och frågat honom om det finns ex att få tag på och få signerade. Det finns inte många kan jag säga, så nu ryker nog de sista.

Utöver det sitter jag och begrundar hur fort tiden går. Visst har vintern varit lång (om än mild), men jag tycker att det bara var igår som det var sommar. Det ska blir grymt härligt att få ligga ute på soldäcket och kanske läsa, eller bara sola igen 🙂
Och nu när jag varit så himla duktig har jag ju verkligen förtjänat att få njuta också 😀

Dezmin

8 responses to “Duktighetsdagen

  1. Vad kul att din bok efterfrågas 🙂
    Läsning på altan låter härligt, har du börjat med någon ny ännu?

    Gilla

    • Ja, verkligen! Speciellt som det liksom kommer så där spontant bara och inte har försiggåtts av någon form av reklam 🙂
      Jag velar fortfarande mellan några titlar. Måste nog bestämma mig snart, annars blir det ju inget läst. Men sen har jag ju redigeringen av mitt tredje manus i serien också, så det kanske också kan räknas som lite läsning? 😉

      Gilla

  2. Snälla nån! Ja du har verkligen varit duktig!!!!!

    Gilla

    • Haha, visst har jag? 🙂 Känns grymt skönt att det är gjort nu i alla fall. Speciellt fönstren.

      Gilla

      • Jag tittar på mina. Tänker. Borde tvättas.
        Sen gör jag nåt annat…

        Fast tvätta fönstren behöver inte vara det värsta – om man inte ska göra emellan och har väldigt många förstås – men när man gjort det blir det så himla fint!

        Gilla

        • Ja, det blir verkligen fint efteråt och de flesta av våra behöver jag inte tvätta emellan. Och de två jag måste göra så med, ska vi byta så småningom också 🙂

          Gilla

  3. Jag struntar i att tvätta fönstren på sommarn. Det blir så himla ljust om man tvättar dom,och man vill ju inte dra ner rullgardinen 🙂

    Gilla

Kommentera

