Hur har helgen varit?

Jodå, helt okej.
Jag har läst en del, skrivit mindre och pysslat utomhus massor.
Igår åkte utemöblerna ut på soldäcket. Det skulle ha varit gjort för länge sedan, men jag har inte fått den berömda tummen ur förrän nu. Och eftersom vi fick så fint väder, blev det liksom hög tid.
I övrigt sitter jag och grunnar lite över det här med genrer. Nu finns det förvisso en rad böcker som är genreöverskridande och det må vara hänt, men de två böcker jag läser just nu upplever jag inte riktigt stämmer överens med den genre de marknadsförts under.
Vad tycker ni? Är det viktigt att en bok håller den genre den lovar s a s?
Personligen tänker jag att det här med att sätta en bok i ett speciellt fack också är ett sätt för den att hitta rätt målgrupp. Men det kanske bara är jag 🙂

Dezmin

9 responses to “Hur har helgen varit?

  1. Visst är det viktigt. Man vill ju ha det man betalar för. Annars köper man förmodligen inte mer av den författaren.

    Gilla

  2. Ja, jag håller med. Risken är att man blir besviken om man tror att en bok ska vara på ett visst sätt och så är den inte det. I så fall hade det varit bättre att inte veta alls för då hade boken fått en bättre chans från början. Samtidigt förstår jag om vissa böcker är svåra att kategorisera.

    Gilla

    • Precis. En del böcker kan vara svåra att kategorisera, men jag tror att det är som du säger, att i dessa fall kanske det är bättre att inte stoppa in dem i någon genre alls.

      Gilla

  3. Ja den där tummen tycks sitta fast alldeles för mycket.
    Ha en bra vecka!!!!

    Gilla

Kommentera

