Redigerar för fullt

Det är lite lustigt när man sätter sig och redigerar en text som man inte läst på väldigt länge. För förutom förlagets anmärkningar, hittar jag hela tiden själv ord och meningar som jag stannar upp för att slipa på också. Faktum är att det är dessa som tar längst tid. Om det bara handlat om förlagets synpunkter, skulle det antagligen ta betydligt kortare tid att komma igenom manuset. Men jag försöker att inte haka upp mig för mycket på mindre detaljer nu, för manuset ska ju gås igenom fler gånger och därför hinner jag nog peta i det så det räcker och blir över.
Nu får vi en ny värmebölja igen också. Inte för att de senaste veckorna varit svala, bara mer behagliga. Så jag planerar att ta redigeringen på förmiddagen, innan hettan blir outhärdlig, samt på kvällarna när den värsta hetta avtar igen.
Låter inte det som en fullt genomförbar plan? 🙂

Dezmin

 

15 responses to “Redigerar för fullt

  1. Låter som en klok plan! 🙂 Jag förstår precis, man hittar precis lika mycket själv om inte mer… 🙂 Lycka till i redigeringsträsket. Verkar som om vi befinner oss i samma fas just nu.

    Gilla

    • Jamen visst är det märkligt! Alltid hittar man något som man själv vill fixa och trixa med 🙂
      Kul att vi befinner oss i samma fas. Då kan vi beklaga oss för varandra hehe.

      Gilla

  2. Lycka till med redigeringen – själv älskar jag den delen av skrivandet 🙂

    Gilla

    • Jag vet ju det 🙂 Vi har kanske alla faser i skrivandet som vi gillar mer än andra. Jag tycker det roligaste är när jag får börja på ett nytt manus 🙂

      Gilla

  3. Låter alldeles utmärkt!
    Här skulle man behöva gå upp senast kl 6 för att komma iväg senast kl 7 om man ska hinna få sig en behaglig cykelrunda. Låter väl inte helt lockande. Å andra sidan – om man lyckas komma upp så tidigt är det nog helt lovligt med en tupplur mitt på dagen. O_o

    Gilla

  4. Bra plan med redigeringen! Det börjar kännas liiite för varmt nu igen … 🙂

    Gilla

Kommentera

