Snart igenom

Jag har snart kommit igenom första redigeringsrundan.
Igår ”dödade” jag ett stycke och ersatte det med ett annat. Det blev bättre, hoppas jag.
Annars har jag mest suttit och fixat med mindre ändringar, samt slipat lite på meningar och repliker.
Lustigt hur uppenbara brister blir så oändligt mycket tydligare när man inte läst texten på väldigt länge. Det blir nästan som om man läser någon annans manus.
Idag fortsätter jag. 50 sidor kvar. Heja mig! 🙂

Dezmin

12 responses to “Snart igenom

  1. Vad skönt att du snart är igenom! Det är så roligt när man ser alla de där bristerna så tydligt! Heja på!

    Gilla

    • Tack! Ja, verkligen skönt att snart vara igenom. Men det behövs nog en omgång till, fast då har man liksom gjort ”grovstädningen” så då blir det mer puts 🙂

      Gilla

  2. Ja, det är det bästa med tid och distans till texten tycker jag, att det är som att läsa någon annans text sedan. heja dig.

    Gilla

  3. Ibland är döden att föredra 😉 Kör mot målet nu Eva-Lisa!

    Gilla

  4. Önskar, när jag läser ditt inlägg att jag var i samma stadium. Att kunna säga 50 sidor kvar och veta att det är rätt enkelt… Heja dig, säger avundsjuka jag.

    Gilla

Kommentera

