Robin Williams är död

Så himla tragiskt, men kanske inte helt oväntat heller.
Jag tänker ofta på hur jobbigt det måste vara att vara kändis i USA. Hela tiden påpassad av nyfikna fans och fotografer.
Kanske är det inte så underligt att de stundtals mår dåligt av det. Jag vet att jag hade gjort det i alla fall.
Filmerna som Williams medverkade i lever dock kvar för evigt, som tur är.
Jag tror att min favorit var Will Hunting.
Har ni någon favoritfilm som han medverkade i?

Dezmin

12 responses to “Robin Williams är död

  1. Va? Är han död, vad sorgligt! Min favorit är Mrs Doubtfire.

    Gilla

  2. Jättetragiskt. Min favorit var också Will Hunting.

    Gilla

  3. Jättetragiskt, men är det inte ofta så att de som verkar mest glada och lyckliga egentligen är de mest trasiga på insidan?
    Och vem kan leva under den där pressen en längre tid egentligen? Skäms faktiskt lite över mig själv varje gång jag bläddrar i en skvallertidning, det är ju tack vara att man läser som paparazzin får jobb också…

    Gilla

    • Jo, många gånger verkar det nästan så.
      Precis, det är det som är det värsta. Man bidrar till den där hysterin själv genom att köpa just dessa skvallertidningar.

      Gilla

  4. Ja, det var riktigt sorgligt. Jag älskade döda poeters sällskap. Har inte sett så många av hans filmer tyvärr. Tyvärr tycker jag det är lite oroväckande att någon måste dö för att människor ska engagera sig och bry sig. Vi måste bli bättre på att göra det innan det värsta händer. Ett förlorat liv är ju förlorat för alltid.

    Gilla

    • Ja, den filmen var också bra.
      Precis, det är väldigt oroväckande att det många gånger hinner gå för långt. Men det här var ju något som han kämpade med länge, så kanske gav han helt enkelt upp till slut. Sorgligt är det i alla fall oavsett.

      Gilla

      • Ja, jag tänkte inte bara på just honom utan rent generellt. Att människor har en tendens att inte uppmärksamma problem, varken i samhället eller på det personliga planet, förrän något sådant här inträffar. Först nu börjar man prata om depression, om hur allvarligt det är, hur många som drabbas, när man borde engagera sig i det HELA TIDEN.

        Gilla

  5. Tittade på Good Will Hunting igår faktiskt. Bara för att kände för att göra det som nånslags grej efter att ha hört om Robin Williams död. Överväger att se nån annan också. Men har inte bestämt vilken. Dead poet’s society har jag sett rätt många gånger.

    Gilla

Kommentera

