Nästa projekt

Just nu händer det inte så mycket på skrivarfronten. Jag går mest och väntar på att få tillbaka manuset med eventuellt fler justeringar som behöver göras.
Så hur slår man ihjäl tiden medan man väntar?
Jag hade förstås kunnat vara duktig och skurat golven, satt en tvätt, eller gjort något annat hushållsarbete. Men vet ni vad, jag är säker på att det kommer att finnas dagar kvar i mitt liv att ägna åt sådant också 🙂
Istället tänkte jag börja klura lite på en bokvideo till Den gyllene rockaden. Det blir en fin sysselsättning och ett fint projekt att ha mellan varven fram till boksläppet.
Dessutom spöregnar det idag, så några uteaktiviteter blir det nog inte heller.
Och så väntar jag fortfarande på läsningen förstås. Förhoppningsvis släpps en av böckerna idag.

Dezmin

8 responses to “Nästa projekt

  1. Nä, det där hushållsarbetet ligger alltid sist på min lista hur jag än vänder och vrider på det 🙂
    Bokvideor är kul som mellansyssla! Ska bli spännande att se vad du hittar på 🙂

    Gilla

    • Hehe, samma här 🙂
      Ja, det är de verkligen! Kul, hoppas den ska bli bra. Om jag varit lite mer haj på att filma själv, hade jag gjort det, men jag misstänker att jag får plocka ihop bilder eller snuttar från andra håll 🙂

      Gilla

  2. Tycker att bokvideror kan vara jätteroliga, så länge det inte blir för övertydliga bilder, vill jag få alla intryck från någon annan ser jag en film, böcker ska vara öppna för tolkning 🙂

    Gilla

  3. Då kanske det passar bra att pyssla med en video när det regnar? 🙂 Jag borde också ägna mig åt lite hushållsarbete, när jag tänker efter.

    Gilla

  4. Oftast tycker jag att det borde vara nån annan som ägnar sig åt hushållsarbete. Att jag ska helst bara svepa omkring och göra mitt.

    Kul med bokvideo. Hoppas du kommer på några bra idéer för den.

    Gilla

    • Ja, det tycker jag också! 🙂 Vad underbart om det hade kunnat vara så.
      Det är riktigt roligt att pyssla med en video. Speciellt efter jag fått tag i allt material jag ska använda.

      Gilla

Kommentera

