Ljudjakten

Den ägnade jag mig åt igår. Ljuden till min bokvideo alltså 🙂
För när man satt samman alla sekvenser, börjar man nästan höra olika ljud i bakgrunden, fast de inte finns där än. Man har en känsla som man vill förmedla och den vill man förstås förstärka med bra ljud.
Det enklaste hade förstås varit om man kunnat spela in dem själv, men jag är en oerfaren ljudinspelare, så jag inser redan här att det är dömt att misslyckas.
Då får man ge sig ut på nätet och söka istället och det är inte det enklaste, om man inte vill betala för ljudfilerna alltså.
Men de finns där ute och vissa ljud är helt gratis också, bra va? 😉
Det tog mig nog hela gårdagen, men nu har jag laddat ner både effektljud och bakgrundsljud. Nu väntar jag bara på att få sätta dit den sista bildsekvensen, för sen ska jag lägga på ljudet. Det ska bli så spännande att se om slutresultatet blir som jag föreställt mig! 🙂

Dezmin

10 responses to “Ljudjakten

  1. Oj det låter komplicerat! Vad duktig du är! Själv har jag ingen aning om hur man gör sånt. Ska bli spännande att se och höra resultatet sen!

    Gilla

    • Det är faktiskt inte så svårt som man kan tro. Windows Movie Maker är ett förhållandevis enkelt program och man kommer ganska snabbt på hur det fungerar 🙂
      Jag hoppas du ska gilla resultatet! 🙂

      Gilla

  2. Kul att arbetet går framåt! Är också spänd på resultatet 🙂

    Gilla

  3. Hmm. Du kanske inte ska skriva böcker. Du kanske borde göra film istället ? 🙂

    Gilla

    • Haha, jag vill åtminstone tro att jag behärskar skrivandet av böcker bättre än att göra film. Det sistnämna har jag ytterst liten kunskap om nämligen. Bara några få högskolepoäng, men det var en intressant kurs att gå 🙂

      Gilla

  4. Det låter avancerat, själv kan jag inget om sånt där! Ska bli roligt att se resultatet sedan .)

    Gilla

  5. Ja, antingen får man fixa det själv eller hoppas på sin omgivning (jag brukar förlita mig på omgivningen, den är tillräckligt nördig för sånt). Bra jobbat av dig alltså, jag är mäkta imponerad.

    Gilla

Kommentera

