Magisk tankekraft

Just nu, när jag är fullt upptagen med mitt manus, försöker jag att inte tänka på huset, men ibland lyckas jag inte så bra.
Vi har en mängd åtgärdanden som vi skulle ha gjort på det, men det blir aldrig så vi kommer till skott.

  1. Trappan upp till loftet, samt att lista färdigt där.
  2. Den nyare delen av badrummet (som i dagsläget bara är isolerad och alltså inte ens någon el har dragits till). Där ska även värmeslingor gjutas ner, samt att när gipsväggarna är på plats, ska kakel och klinker sättas. Det mesta av det här arbetet ska lejas bort eftersom det är ett våtutrymme, men det förutsätter ju att ägarna (d v s vi) plockar upp en telefon och ringer några samtal.
  3. Tapetsera om i sovrummet. Intressant nog ligger alla tapetrullar i ett annat rum och allt vi behöver göra är att köpa tapetklister och skrida till verket.
  4. Vi har en liten sträcka kvar på en vägg på utsidan huset som vi ännu inte satt upp den nya panelen på.
  5. I hallen måste vi också göra något åt väggarna.

Varför blir då inget av detta gjort, undrar ni kanske?
Det är en väldigt bra fråga och när jag hört med min man, får jag oftast svaret: ”Vi ska, men inte just nu.”
Det har jag också förstått att det blir senare, men när?
Jag försöker att inte tänka på det så mycket, för jag blir grymt stressad av att halvfärdiga projekt inte blir slutförda. Och jag orkar inte tjata mer.
Tänk om saker blev färdiga bara genom magisk tankekraft, hade inte det varit underbart?

Dezmin

8 responses to “Magisk tankekraft

  1. Testa med att stänga av internet en vecka. Då händer det grejer 🙂

    Gilla

  2. Hehe, det var ju ett bra svar 🙂 I det här huset är det nog jag som yttrar liknande svar, men eftersom jag inte är den händiga som sköter det som ska göras så gör det liksom ingenting 🙂

    Gilla

    • Snart börjar nog jag också svara så. Grejen är ju att vi har ett bygglov som inte varar för evigt heller. Kanske hade jag haft mindre panik om det inte hade funnits. Ibland önskar jag nästan att jag var mer händig och kunde fixa det mesta av det som var kvar. Men jag gör nog jobbet bäst när jag befinner mig vid datorn 🙂 Får ju mer tid till det också nu när maken segar sig så här 🙂

      Gilla

  3. Lever också i ett ständigt pågående husfixande som just nu blivit brädat av ett garagebygge… Gilla läget, har ju tak över huvudet, fokusera på att öka på hemmablindheten – ja, så går mitt mantra. Funderar på att starta en ny blogg och visa upp och berätta om ”eländet” som kontrast till alla skimrande inredningsbloggar… men då försvinner ju ännu mer tid från husfixandet. Inte bra.

    Gilla

    • Då vet du hur det känns 🙂 Bra idé det där med att jobba med hemmablindheten. Får kanske göra det jag också 🙂
      Ja, det är nog det som är det värsta, att om man startar ännu en blogg försvinner ännu mer tid från husrenoveringen. Men den bloggen hade jag gärna följt 🙂

      Gilla

  4. Skulle ju kunna funka med att be att få lära sig göra vissa grejer. Alltså ta ohändigheten på allvar och sätt igång att öppna typ ”klisterburkar” och ”jaha, jag tänkte sätta igång nu, vill du det…” Eller sen får man helt enkelt göra som du gör, låtsas att man inte ser nåt själv heller. Hos oss är vi båda ungefär lika händiga/ohändiga men det brukar inte hindra oss om vi vill sätta igång. Fast just nu har vi nånslags överenskommelse om att bo ett tag innan vi gör nåt.

    Gilla

    • Det hade också funkat, får kanske prova den varianten och se vad som händer hehe.
      Jag tror att det bästa kanske är om man är överens om när man ska göra något. Vi får kanske bestämma oss för en viss tidpunkt att sätta igång.

      Gilla

Kommentera

