Blunders

Ni vet, sådana där scener som ibland presenteras i korta klipp efter en film tagit slut. De scener som klipptes bort för att skådisarna kom av sig, sa fel eller bara allmänt tabbade sig.
Nu när jag nästan är helt igenom mitt manus i andra redigeringssvängen, slog det mig att allt det där man sitter och ändrar, borde man kanske ha samlat i ett blogginlägg och lagt upp 🙂 Personligen ändrar jag och sparar direkt, för jag vill helst bara glömma hur jag kunnat formulera mig så himla dumt.
En grej jag skrivit var ungefär så här: ”…för ett ögonblick kom hon av sig och drog på munnen, men sedan kom hon på sig och skärpte sig.” Hahaha, man kan ju undra om jag var full när jag skrev det, eller bara drabbats av tillfälligt hjärnsläpp?
Nästa gång jag redigerar ett manus tror jag att jag, istället för att bara ändra och spara, ska kopiera mina blunders och sedan göra ett blogginlägg där jag presenterar de värsta fadäserna. För jag gillar att bjuda på mig själv och blunders är ju himla kul, eller hur? 🙂

Dezmin

12 responses to “Blunders

  1. Haha, vissa såna där grejer är bara för roliga, man fattar inte hur de har hamnat i dokumentet 🙂

    Gilla

  2. Hahaha ja det är verkligen roligt vad man kan hitta ibland. Skulle gilla ett sådant blogginlägg skarpt 🙂

    Gilla

  3. Ja snälla nån som man kan kläcka ur sig ibland! Som en jag hörde för många år sedan som pratade i sömnen, mycket allvarligt: de stora är större än de små. Fniss

    Gilla

  4. Bara det inte blir spoilers av det… Jag menar orsaken till att det ligger sist i filmerna har också att göra med att man kan ju inte se de före filmen, kan bli fel. Så ja tack till ett sånt blogginlägg men utan spoilerfunktion. Tack.

    Gilla

Kommentera

