Störande ljud just nu

Min situation just nu är kanske inte den mest gemytliga, i alla fall inte om man utgår ifrån möjligheter att få jobba ostört.
Tiken löper och hanhunden är galen. Jag lever alltså omgiven av ett ständigt gnyende och morrande (gnyende från hunden och morrande från tiken).
Maken har åkt på influensa och är hemma. Så utöver ovan nämnda ljud tillkommer ett ständigt hostande, kraxande och snytande. Jag hoppas att han inte ska smitta mig, föreslog t o m  att han kanske kunde överväga att bo på hotell tills det värsta var över, men det var tydligen det dummaste jag sagt hittills.
Vid närmare eftertanke kanske det är jag som borde bo på hotell, för då kommer jag ifrån samtliga oljud som stör från övriga varelser i det här huset och minskar riskerna att bli smittad. Jag börjar faktiskt tro att det är min bästa idé hittills 🙂
I övrigt väntar jag spänt på att omslaget ska spikas så att jag kan göra min bokvideo färdig. Det ser jag verkligen fram emot.

Dezmin

6 responses to “Störande ljud just nu

  1. Men fy vilken jobbig arbetsmiljö, det är klart att du ska ta in på hotell så att du får vara ifred! Tycker också det var den bästa idén 🙂

    Gilla

  2. haha, jag röstar också för hotellet! För din del alltså:)

    Gilla

  3. Hotellrum är jättemysig att skriva på eller i … eller hur säger man? Ja ja, jag har skrivit en hel del när jag varit på resor och varit tråkig och lämnat sällskapet till fördel för mitt skrivande. Tyvärr blir det dyrt om man måste pröjsa ur egen ficka. Kanske hörselkåpor är ett alternativ om du inte kan lyssna på musik?

    Gilla

Kommentera

