Fler som gillar antihjältar

Igår var en skrivarvän vänlig nog att upplysa mig om att Lex Limbo fått ännu ett fint omdöme. Just nu fylls min skalle till största delen av tankar kring korr och nyskriv, så därför har jag på sistone varit dålig på att följa upp eventuella reaktioner kring Lex Limbo. Därför blir jag så klart extra glad när jag läser detta på Goodreads.

Kunde omöjligt släppa boken. Jag älskar att läsa om kvinnliga antihjältar och Olivia i Lex Limbo är en mycket trovärdig och fängslande sådan. Jag kommer absolut läsa uppföljaren till den här!

Dessa ord kunde inte ha kommit lägligare, för just nu kretsar så många tankar kring hur tvåan ska tas emot. Hehe, uttrycket ”att binda ris åt sin egen rygg” har passerat några gånger genom huvudet.
Nåväl, tvåan är inte ute än, så den som lever får se hur den tas emot, men fram tills dess kan jag glädjas åt Carolas fina ord 🙂

Dezmin

16 responses to “Fler som gillar antihjältar

  1. Jag undrar om Olivia är kvinnliga läsares antihjälte och Jesse är manliga läsares antihjälte? Jag är nog mer fascinerad av Jesse än av Olivia än så länge.

    Gilla

    • Så kan det förstås vara. Det jag tycker är mest intressant är i alla fall att de läsare som blivit upprörda, och som hittills samtliga varit kvinnor, har blivit mest arga på Olivia. Ändå är kanske inte hon den som är värst av dem 😉

      Gilla

  2. Hurra och grattis till finfint omdöme! 🙂 Förstår inte varför någon skulle bli arg på Olivia… Då är man nog ganska fyrkantig. 😉

    Gilla

    • Tack så mycket! 🙂 Jag blir inte heller riktigt klok på dem som blir arga på henne, men om jag får gissa är det kanske för att hon är kvinna och förväntas agera på ett visst sätt. Men det är intressant att det är just kvinnor som dömer henne hårdast, borde det inte vara tvärtom? 🙂

      Gilla

  3. Jättefina ord och snart kommer uppföljaren, ihhh! 🙂

    Gilla

  4. Älskar antihjältar!

    Gilla

  5. Vad roligt med så fina ord 🙂 Kan bara önska fortsatt lycka till!

    Gilla

  6. Arg på Olivia? Helt obegripligt! Mänskan är ju sund i att protestera mot orättvisor och inte mjäkig som en försynt flicka med rosett i håret. Nej, gud förbjude! Vem vill läsa om tråkiga slätstrukna flickor som böjer sig för minsta vindpust? Inte jag i alla fall. Urk!!

    Gilla

Kommentera

