Novelltävling

På något märkligt sätt tycker jag mig se att julreklamen börjar allt tidigare varje år. Eller kanske är det bara jag som upplever det så?
När det gäller skrivande måste man av förklarliga skäl vara ute i god tid om tanken är att delta i något julrelaterat och om du har skrivit en novell, eller tänkt göra det, med jultema, kan du skicka in den till Melker Förlag som just nu har en tävling. De ska publicera en ny novell varje dag i december fram till julafton, så här har alltså 24 författare chans att vinna. Bra va 🙂
Personligen har jag redan alldeles för mycket på gång för att hinna delta, men jag tipsar gärna. Vill du veta mer om reglerna i tävlingen kan du läsa om dessa här.
Och om jag får önska en novell som jag gärna läst i en julkalender av det här slaget, hade den gärna fått vara en satir 😉 Kanske med en elak tomte hehe.

Dezmin

8 responses to “Novelltävling

  1. Det är många spännande novelltävlingar på gång nu, men jag hinner inte heller få ihop något bidrag. Jag satsar på manus och sedan NaNo-skriv istället.

    Gilla

  2. Man kunde kanske köra Nano med noveller…
    Och för övrigt tycker jag att det behövs fler besvärliga tomtar.

    Gilla

  3. Jag tycker Mias var en jättebra idé! Speciellt för såna som jag som har skitsvårt för noveller. 🙂 Att skriva noveller i en månad, hehe. Där kan vi snacka utmaning, for the worth of 50K!!!

    Gilla

  4. Jag fick mail om den där men jag hinner inte heller. Har inga uppslag heller men en elak tomte lät spännande 🙂

    Gilla

Kommentera

