Ett steg fram

och två steg bak, så känns det just nu.
Jag tycker att jag ligger i som en liten iller, men ändå kommer jag hela tiden på saker som jag glömt och ligger efter med. Grymt irriterande och stressande.
Jag har i alla fall snart kommit upp i 20k ord på mitt nya manus. Bara det är en mindre bedrift med tanke på att jag hela tiden blir avbruten för att det är telefonsamtal jag måste ringa och tider som ska bokas. I vanliga fall brukar ett råmanus på kring 80k ord ta mig en månad att skriva, den här månaden har jag alltså knappt kommit upp i en fjärdedel, då förstår ni kaoset jag lever i just nu.
Förutom husprojektet och planering inför boksläppet, tänkte jag i alla fall hinna skriva så jag når 20k innan helgen.
På lördag börjar NaNo, jag kommer inte att delta, men tänkte försöka använda månaden som en extra piska, men istället för att sikta på 50k ord under den månaden, ska jag försöka få ihop 60k, så att råmanuset är färdigt när november är slut. Nu har jag sagt det högt, så nu är det bara att hålla det löftet, eller hur? 😉
Nu ska jag ta tag i den här dagen och först på listan står att dra iväg ett par mejl.
Hoppas ni får en lugnare dag 🙂
Och tack alla för responsen på mitt textutdrag igår! Nu känner jag mig övertygad om att jag valt rätt avsnitt och behöver inte grubbla mer på det i alla fall 🙂 Ännu en punkt som äntligen kan bockas av.

Dezmin

4 responses to “Ett steg fram

  1. Redan 20K! Jag tycker du skriver jättesnabbt 🙂

    Gilla

    • Tack! Men dessa är ju på en hel månad, så det är en usel hastighet mot vad jag brukar ha. Dock är det ju så mycket annat nu med boksläpp och husrenovering att jag gett mig själv lite dispens 🙂

      Gilla

  2. Du och Stephen King håller en hastighet i skrivandet som är rätt otrolig. Fast jag tror att King också har långsammare månader. Så det blir nog fint med din takt också. Men om du ändå håller den takten, varför inte delta i NaNoWriMo? Alltså du kan ju hålla din takt ändå och ha högre mål. I och för sig kanske inte en utmaning för dig att få ihop ens, men det är rätt kul med alla de forum och gemenskaper man kan vara med i medan man skriver.

    Gilla

    • Problemet är att jag antagligen blir fast på just dessa forum istället för att skriva 🙂 Men det blir ju å andra sidan en utmaning att hålla sig därifrån då hehe.

      Gilla

Kommentera

