NaNomånaden

Nu när NaNo kört igång börjar även en del tips på hur man tar sig igenom månaden när 50k ord ska skrivas, att dyka upp.
Jag tänkte att jag skulle länka till några stycken som delat med sig av sådana.
Här t ex, finns en del smarta tips om hur man tar sig igenom månaden och når målet.
Sofia skrev ett inlägg för ett tag sedan med sina tips och dessa kan ni läsa om här.
Och hörni, alla sätt är bra, utom de dåliga, visst vet ni det? Man kan t o m göra som Katarina och skriva med ”osynligt bläck” så man försäkrar sig om att inte tjuvkika eller börja redigera i det man skrivit förrän månaden är slut. Först då markerar man texten, byter till svart och vips har man hela texten framför sig 🙂
Kör hårt! 🙂

Dezmin

6 responses to “NaNomånaden

  1. Tack för länkningen, och även för länken till det första inlägget, den bloggen hade jag aldrig sett tidigare! 🙂 Mycket bra skrivet.

    Gilla

  2. Det där med osynligt bläck var en annorlunda ide. Men uj vad många stavfel jag skulle ha när jag väl såg vad jag skrivit.

    Gilla

    • Ja, det är nog det som är nackdelen kanske. Men huvudsaken man ser vad man skrivit, för stavfel är ju ganska enkla att fixa till, tänker jag. Den största utmaningen brukar ju bestå i att ta sig genom manuset 🙂

      Gilla

  3. Det där med osynligt bläck är en fascinerande idé 🙂

    Gilla

Kommentera

