Snart tappar jag något

Det är baske mig inte enkelt att hålla många bollar i luften samtidigt.
Jag diskuterade detta med en skrivarvän igår om hur svårt det är att bearbeta historien man skriver ner när den inte får ensamrätt på hjärnan. I vanliga fall har den nämligen haft det när jag skrivit nytt, men just nu ska den trängas med planering av hur vi snabbast slutför det sista av renoveringen på huset, samt allt som har med släppet av DGR att göra.
Jag har ingen tid till eftertanke eller funderingar den här gången, utan matar bara på med ord. Det här gör att min koncentration inte är den bästa just nu.
Igår t ex frågade maken om jag fått mejlet han skickat mig från jobbet? Jo, det hade jag fått. Vad tyckte jag om den lösningen? Öh, ursäkta mig, men jag minns inte vad som stod i mejlet. Det tog mig någon minut att återkalla minnesbilden av mejlet innan jag kunde svara honom.
Då förstår ni på ett ungefär hur det ser ut i min hjärna just nu.
Snart kommer jag att tappa något viktigt, kanske en tråd, en plan eller en tanke. Och det enda jag kan koncentrera mig på är att inte tappa farten. Behöver jag säga att jag redan längtar tills både råmanuset och renoveringen är slutförda?

Dezmin

16 responses to “Snart tappar jag något

  1. Ska man skriva om någon är det rörigt om man har fler bollar i luften. Då går det bara att fokusera på en sak, annars blir det inte bra. Hoppas du finner den tid du behöver och att renoveringen snart är klar!

    Gilla

    • Precis, fokusera kan man bara göra på en sak i taget och i det här fallet ägnar jag några timmar åt att fokusera på en sak, för att sedan fokusera på en annan. Jag får se hur länge det är hållbart, annars får något stryka på foten till något annat är färdigt 🙂

      Gilla

  2. Att skriva under sådana omständigheter är inte lätt, så jag tycker du är duktig!

    Gilla

  3. Jag tycker det verkar som att du r MYCKET duktig!

    Gilla

  4. Jag känner lite som du just nu. Jag fortsätter också mata på ord, jag bara hoppas att de är användbara också, ibland tvivlar jag. Men heja dig, renovering är alltid jobbigt och särskilt om man ska skriva i oväsendet.

    Gilla

    • Jamen visst är det lite så? Man matar på ord efter ord och hoppas att de allra flesta av dem ska vara användbara.
      Heja dig också! 🙂 Vi fixar detta trots allt annat runt omkring 🙂

      Gilla

  5. Så jobbigt när det är för mycket samtidigt. Och jättesvårt att fokusera då. Hoppas det lugnar sig snart! Jag vet precis hur det är. Inte för att det är någon tröst men….:)

    Gilla

  6. Uff vad jobbigt! Du får ta igen det när du har din skrivarlya klar. 🙂

    Gilla

  7. Ah det där med multum projektum, man jonglerar och kommer ihåg att man inte alls kan jongelera och det borde man inte tänka för då ramlar inte bara en boll utan alla. Bäst att inte tänka på att det är mycket nu, utan bara köra på tills jonglörskapet visar sig hopplöst. Så brukar jag tänka. Har funkat oftast och ibland har det funkat, du vet, så där, liksom väldigt mycket mindre bra. Just nu ser jag fram emot december, då är det lugnare. Tror jag. Förutom jul förstås.

    Gilla

    • Jamen precis så! Ju mer man koncentrerar sig på att inte tappa något, desto större är risken att man gör det.
      Jag längtar också till december, för även om inte allt i huset hunnit bli färdigt tills dess (även om jag hoppas det) har vi åtminstone kommit förbi alla planeringsstadier och råmanuset bör också vara färdigt då om jag bara fixar att hålla alla de där bollarna i luften 🙂

      Gilla

Kommentera

