Önskelista

Det var många år sedan jag skrev önskelista till tomten. Men i år önskar jag endast följande:
* Att renoveringen ska flyta smärtfritt.
Än så länge gör den inte det och som det ser ut just nu, blir vi inte färdiga innan nyår som vi tänkt. Det strular på så många ställen just nu att jag helst bara vill lägga ner allt tills efter årsskiftet.
En enda punkt alltså. Men jag har inte tappat förhoppningarna helt än.
En god nyhet är i alla fall att alla ex av ”Den gyllene rockaden” som min förläggare skickade upp nu är slutsålda (även mina friex). Som tur är får jag nya sådana 🙂
En månad återstår av 2014. Det ska bli intressant att se vad den bjuder på för överraskningar. Kanske ”tomten” skulle kunna tänka sig att infria min enda punkt på önskelistan? Håll tummarna, är ni snälla! 🙂

Dezmin

 

8 responses to “Önskelista

  1. Hantverkare tar alltid tid på sig, hoppas december blir bra i alla fall. Va kul att dina böcker börjar ta slut!! Sälj så det ryker!

    Gilla

    • Ja, de gör ju det och speciellt nu innan storhelger när precis alla behöver dem och vill bli färdiga innan jul.
      Det är skoj! 🙂 Alltid något man får glädja sig åt när andra saker inte funkar som man tänkt sig.

      Gilla

  2. Vilken bra idé – önskelista. På min ska jag önska en liten smidig dator, en städhjälp, julpyntare, nytt bokkontrakt, pengar att köpa böcker för etc … oj, så lång den blev 😉
    Kuul – med bokförsäljningen – många som har väntat o längtat efter den.

    Gilla

    • Hahaha, det är hög tid att sätta sig ner och skriva en sådan nu. Städhjälp skulle jag också ha behövt inser jag nu, tack för påminnelsen 🙂
      Ja, det var roligt att de gick åt så snabbt 🙂

      Gilla

  3. Stort, stort grattis till nya boken! Hoppas din önskan slår in. 🙂

    Gilla

  4. Vad trist att det drar ut på tiden med renoveringen. Och vad otroligt kul att du sålt slut alla böckerna. Bra jobbat där! Måtte hantverkarna ha det som mål att bli slutjobbade också.

    Gilla

Kommentera

