Nästa fråga

Sofia hade en önskan om att jag bloggade om följande frågor:

Har du någon gång råkat ut för nåt övernaturligt? Drömt en sanndröm, känt på dig något som inträffat eller liknande? Tror du på sånt?

På den första frågan måste jag svara nej, jag har aldrig varit med om något övernaturligt, kanske beroende på att jag alltid måste hitta en naturlig förklaring till allt. Detta kan också vara anledningen till att jag är ateist. Jag måste ha någon form av bevis för att styrka ett fenomen och ofta hittar jag naturliga förklaringar om jag börjar utforska det närmare.
På den andra frågan svarar jag ja. Även om det beror lite på hur man definierar frågan. Jag har nämligen upptäckt att vid de fåtalet gånger som jag haft Deja vu-upplevelser har jag kunnat spåra dessa till saker som jag drömt om tidigare. Huruvida detta går att betrakta som ”sanndrömmar” vet jag inte, men det är det närmaste dessa jag kommit i alla fall. Jag har även känt på mig saker som ska hända, men även här tror jag att föraningarna redan funnits i mitt undermedvetna, bara att jag inte velat eller orkat ta itu med dem.
Så, sista frågan besvaras också med ett ja. Jag tror på det som jag upplevt, men det är också endast på det sätt som jag varit med om det på.
Skulle jag en dag uppleva dessa fenomen på ett annat sätt kommer jag givetvis att omvärdera mina ståndpunkter 🙂Dezmin

 

4 responses to “Nästa fråga

  1. I frågan om övernaturliga händelser tror jag man måste tro på sådana fenomen eller åtminstone vara öppen för möjligheten för att se några. Annars hittar man oftast en logisk förklaring, som du är inne på.

    Gilla

  2. Spännande att läsa ditt svar! Jag tror också man måste vara öppen för det. Själv är jag en väldigt logisk och rationell person, men jag tycker ändå att jag har en väldigt bra intuition och känner ibland på mig saker som sedan händer. Dock är det svårt att ”bevisa” eftersom den logiska delen i mig söker logiska svar och därför vågar jag inte riktigt lita på min instinkt.

    Gilla

Kommentera

