Senaste inköpen

Under mellandagsrean tog jag beslutet att köpa en ny dator. Så jag gav maken (som är mycket bättre insatt i vilken dator som passar mig bäst) i uppgift att leta upp något som kunde passa.
Han hittade en på nätet ganska omgående (och nej, jag vet fortfarande inte vilket märke det är). I alla fall, med i erbjudandet fanns en gratis version av nyaste Officepaketet, dock var detta bara giltigt OM jag skickade in ett dokument med uppgifter om bic och ibannr så de kunde sätta tillbaka summan på mitt konto. Detta ska vara gjort innan den 18/1.
Min gissning är att de gör det så här krångligt bara för att de flesta inte orkar söka reda på uppgifterna och struntar i att skicka in papperet.
Men här ligger vi inte på latsidan, så idag har jag räknat ut mitt iban och fyllt i uppgifterna. Imorgon skickar jag dokumentet de efterfrågar, så i det här fallet får de så vackert betala ut beloppet 🙂

Igår köpte jag och läste även ut Katarina Perssons senaste bok ”Tills himlen faller ner”.
Den finns endast som e-bok, men för alla er som läser sådana och som vill ha en udda och tragikomisk berättelse i kortromanform, kan jag varmt rekommendera den! 🙂

Dezmin

14 responses to “Senaste inköpen

  1. Smart gjort att leta fram IBAN mm om det inte var svårare än så att få tillbaks pengarna. Jag tycker många företag och myndigheter verkar anamma den metoden: göra det så pass svårt eller omständligt eller tidskrävande att få förmåner/ersättning/rätt/erbjudanden/whatever att många ger upp och skiter i alltihop.

    Gilla

  2. Kul med ny dator och bra att du fixade det andra 🙂

    Gilla

  3. Hoppas nya datorn ger dig inspiration! Idag har jag börjat på din bok Lex Limbo! Du, den är bra!!!!!

    Gilla

  4. Hehe, jag brukar också be min man leta upp vad jag ska ha när det kommer till teknik 🙂 Kul med ny dator! 🙂

    Gilla

    • Jamen visst är det praktiskt! Han vet allt om den tekniska biten som ramminne och prestanda som jag inte orkar lägga ner energi på att djupdyka i. Lite som att ha en betjänt i dessa sammanhang som vet precis vad man behöver och sedan beställer det åt en 🙂

      Gilla

  5. Lycka till med ditt gratiserbjudande,men jag är skeptisk. Jag gissar att du kommer att få mail flera gånger i veckan med erbjudanden ifrån företaget i fråga. Sen talar dom om att gratisversionen inte är bra,och att du måste ha en bättre.Till slut betalar du för att bli av med dom,men dom fortsätter iaf att maila dig 🙂

    Gilla

    • Fast mejladressen ville de inte ha, hör och häpna 😮 Det var bara den vanliga adressen samt bic och iban. Förhoppningsvis slipper jag därmed bli spamad på mejlen, men vi får väl se 🙂

      Gilla

  6. Jag har för ett tag sen skrivit in bic och iban i ett dokument, varje gång det behövs så kör jag copy paste på det. Det är ändå allt en och annan som ska ha det för att betala ut ALLA dessa mängder (ironisk…) av arvoden jag ska få. Men låter som en bra grej att få tillbaka pengar, det gör det ju alltid bra att få tillbaka.

    Gilla

    • Ja, det kanske är bäst att spara och köra copy paste, för det behövs säkert vid fler tillfällen.
      Jamen visst gör det, vi får dock se om det även innebär någon form av reklam, för den undanber jag mig verkligen.

      Gilla

  7. Kul med ny dator. Hoppas du får tillbaka några pengar så de inte ska krångla ännu mer. Jag har börjat läsa Katarinas nya och hon skriver lika lysande som vanligt 🙂

    Gilla

Kommentera

