Snart klar

Nu har jag snart bara en fjärdedel kvar att redigera av trean.
Jag ska inte påstå att det varit enkelt att redigera parallellt med att renovera, men allt går ju bara man vill 🙂 Om det går som jag tänkt kan jag lämna över manuset till förlaget i slutet på nästa vecka.
Nu ser jag fram emot att få börja skriva den andra versionen av fyran. Faktum är att det känns mer lustfyllt att få skriva den här versionen eftersom jag inte har satt upp några som helst spärrar. Sen återstår att se vilken version jag beslutar mig för att redigera och gå vidare med, men det blir en senare fråga.
Jag har så många tankar om den nya versionen av fyran som jag bearbetat i bakhuvudet medan jag jobbat med redigeringen av trean. Allt ifrån effekter och vilka möjligheter det finns i teorin att utföra dem, men som är svåra att omsätta i praktiken, till hur jag ska lyckas balansera dessa för att få det att fungera.
Det här blir helt klart det svåraste jag någonsin skrivit, men jag älskar utmaningar och antagligen är det just därför jag ser fram emot att få skriva den extra mycket.
Men idag gäller det att försöka redigera några sidor till av trean och sen är det helg. Tack för det 🙂
Hur går det för er andra med det ni skriver? Någon fler än jag som börjar se det berömda ljuset i tunneln med ett pågående projekt?

Dezmin

6 responses to “Snart klar

  1. Lite segt med skrivandet men det ska nog lossna snart! Vilket fint loft förresten. Ha en bra helg!

    Gilla

  2. Shit, vad snabbt du jobbar! Jag hade tänkt lämna in till förlag denna veckan, men det får bli nästa vecka istället för då hoppas jag verkligen att alla är friska här!

    Gilla

    • Jag tror att jag fungerar så i det mesta, att jag måste ha en viss fart på det jag gör om jag ska lyckas fullfölja dem, så det beror antagligen på det 🙂
      Då håller jag tummarna för att du kan lämna in nästa vecka och att alla håller sig friska.

      Gilla

  3. Inget ljus i min tunnel. Men det lär nog inte synas på länge än. Eftersom jag liksom trevar omkring i mörkret, men är rätt nöjd med det. Däremot läser jag som besatt vid sidan om och det är kul!

    Gilla

Kommentera

