Fina ord medan jag planerar

Jag försöker kolla de flesta bloggar som jag följer så ofta som möjligt, men ibland får jag läsa ikapp mig lite. Och då är det ju extra roligt att hitta så här fina ord om sin senaste bok.
Hur ser dagen ut annars då?
Jag har ju lämnat in manuset till trean, så egentligen borde jag skriva på den nya versionen till fyran. Men under de senaste dagarna har jag istället pysslat med annat här hemma, som att sätta klinkerplattor på ett trappsteg i badrummet t ex.
Igår kväll skrev jag i alla fall citatet jag ska ha i början på fyran. För jag tänker att då räknas det i alla fall som att jag har börjat med den, visst är det så?
Jag är verkligen inte inne i någon taggad period när det gäller skrivandet. Planerandet går det desto bättre med. Jag planerar nämligen fortfarande hur det ska möbleras på mitt skrivarloft. Det här med att gå från tanke till handling är verkligen inte lätt alla gånger 🙂

Dezmin

12 responses to “Fina ord medan jag planerar

  1. Citatet räknas absolut, nu har du ju en början! Jag tror jag satte min titel igår. Det går liksom inte snabbt här … 🙂

    Gilla

  2. Visst räknas citatet, tankarna är ju där i alla fall. Man måste få ladda lite ibland. Tillåt dig det!

    Gilla

  3. Alltid kul med positiva ord! Du kan gott och väl unna dig att ladda om lite tycker jag 🙂

    Gilla

  4. När du väl har din skrivarlya klar och lugnet tagit över i huset ska du se att skrivlusten är tillbaka. Härligt med fint beröm. Välförtjänt tycker jag 🙂

    Gilla

  5. Allt räknas. Också inredningsplaner.

    Gilla

  6. Boken var jättebra, tack så hemskt mycket! Nu väntar jag på nästa 🙂

    Gilla

Kommentera

